וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המנהלים והרופאים בבית החולים הדסה יקוצץ עקב ההפסד מהונאת מיידוף

מאת רוני לינדר-גנץ וליאור דטל

1.3.2009 / 7:02

בעקבות הפסדיו של ארגון נשות הדסה מההונאה צפוי המרכז הרפואי להיכנס לגירעון של 130 מיליון שקל בשנתיים הקרובות



>> רופאי המרכז הרפואי הדסה משלמים על הפסדים בסך 90 מיליון דולר שספג ארגון נשות הדסה, הבעלים של בית החולים, בהונאת הענק של ברנרד מיידוף.



הרופאים יחתמו בקרוב על הסכם הבראה עם הנהלת המרכז שבו יסכימו לשורה של קיצוצי שכר והרעת תנאים - כך נודע ל-TheMarker. באחרונה, בעקבות ההפסד, הודיע ארגון נשות הדסה לבית החולים על הפסקת תמיכה בסך 21 מיליון דולר בשנה. עקב כך, בית החולים צפוי להיכנס לגירעון של 130 מיליון שקל בשנתיים הקרובות.

על פי ההסכם, ילוו הרופאים לבית החולים 4% משכר הברוטו שלהם בשנתיים הקרובות למשך שבע שנים, מכסת ימי החופשה השנתית שלהם תקטן ביומיים, ערך יום ההבראה שלהם יקטן והתשלום שהם מקבלים עבור ביקורים פרטיים שהם מקיימים במסגרת שירותי הרפואה הפרטיים במרכז יופחת ב-50 שקל. בנוסף, ההנהלה תוכל להקפיא תקני רופאים שמתפנים במהלך ארבע השנים הקרובות למשך חצי שנה, מה שיגדיל את העומס על הרופאים. עם זאת, בהסכם נקבע כי בית החולים יקיים את הסכם בוררות הרופאים, שבו נקבעה תוספת שכר של 24.2% לרופאים.



אלה אינם צעדי ההתייעלות הראשונים בהם נוקט בית החולים בעקבות המשבר. לפני כשלושה חודשים הודיע מנכ"ל המרכז, פרופ' שלמה מור יוסף, על צמצום כמה תפקידים בהנהלת בית החולים, ועל קיצוץ בשכר שאר חברי ההנהלה, כולל קיצוץ של 5% במשכורתו שלו.



הסכם ההבראה גובש תוך הידברות עם נציגי הרופאים וההסתדרות הרפואית. במכתב ששיגרו יושבי ראש ארגוני הרופאים והמנהלים בהדסה לרופאים, הם מציינים: "הסכם מבטא מחויבות שני הצדדים לשמור על הדסה במתכונתה הנוכחית. הדסה היא ביתנו ובעת צרה הרופאים נותנים כתף". יו"ר ועד הרופאים הבכירים בבית החולים, אבינעם רכס, אמר כי "רופאי בית החולים, כמו שאר העובדים, נחלצים לעזרת בית החולים שנקלע לקשיים כספיים לא בשל ניהול לא נכון, אלא בשל המשבר שפגע קשות בארגון נשות הדסה. אנו מאמינים בבית החולים ובכך שישוב ויעמוד על רגליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully