וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסרדישי: פסק הדין על הוצאות מטפלת לא מחייב את רשות המסים

מאת הילה רז

1.3.2009 / 7:02

מנהל רשות המסים התייחס לפסק הדין שניתן לפני שנה במחוזי שלפיו הוצאות מטפלת יוכרו לניכוי מס, ואמר כי "העליון הוא שיכריע בעניין"



>> "זה לא משנה אם רשות המסים אוהבת את פסק הדין בעניין הכרה בהוצאות מטפלת לניכוי מס או לא. נקיים את פסק הדין של בית המשפט העליון כהלכתו לאחר שיינתן, אבל פסק דין שניתן בבית משפט מחוזי, לפי עניות דעתנו, עדיין אינו מנחה או מחייב" - כך אמר מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס שהתקיים ביום חמישי האחרון בלשכת עורכי הדין בתל אביב לזכרו של עו"ד אבי אלתר.



נסרדישי התייחס בכך לפסק הדין בתביעת ורד פרי, בו קבע בית המשפט המחוזי לפני כשנה כי יש להכיר לצורך מס בהוצאות טיפול בילדים. הוא הסביר כי המאבק המשפטי של רשות המסים אינו נוגע רק נגד הכרה בהוצאות מטפלת, אלא חלק מתפיסת עולם של רשות המסים לפיה אין להכיר כלל בהוצאות פרטיות לצורכי ניכוי מס. "אני מכבד גם תפישות אחרות, אך בית המשפט העליון הוא שיכריע אם פותחים את כל נושא ההוצאות הפרטיות", אמר נסרדישי.

למרות שהרשות פירסמה לפני כשבועיים טופס בשם "הוצאות טיפול בילדים שנדרשו בדו"ח השנתי", שאמור להיות נספח לדו"ח השנתי שמגישים נישומים, הבהיר נסרדישי כי הטופס החדש הוא לנוחות מערכת המס בלבד ואינו מעיד על נכונות הרשות להכיר כבר עתה בהוצאות, לפני הכרעת בית המשפט העליון.



יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, קרא לרשות המסים לקיים מיד את פסק הדין של בית המשפט המחוזי. לדבריו, "למדינה אין פריווילגיה שלא לכבד פסק דין של בית משפט מחוזי עד להכרעה בבית המשפט העליון. עליה לאפשר הכרה בהוצאות על מטפלת לצורכי מס כבר עתה". גיא-רון הבהיר כי המדינה אינה יכולה לדחות יישום הוראות של בית המשפט שאינן נוחות לה.



בנוסף, אמר נסרדישי בכנס כי יש צורך בהקמת בית משפט כלכלי או מחלקה כלכלית מתמחה בבתי המשפט: "אם יקום בית משפט לדיני מס אני אברך. זה הפתרון הטוב ביותר לטיפול במסים".



נסרדישי בישר בכנס כי רשות המסים הכינה תוכנית עבודה לפיה עורכי דין יוכלו לשגר טופסי מס שבח המעדכנים את שלטונות מס שבח ומקרקעין על מכירה או רכישה של זכות במקרקעין באמצעות האינטרנט, מבלי שיצטרכו להגיע פיסית ללשכות רשות המסים. לדבריו, העבודה הממוחשבת תייעל את זמן התגובה של רשות המסים. נסרדישי ציין כי מהפכת האינטרנט בתחום אמורה להתרחש עוד השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully