וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגאוות יחידה יש ריח

טלי חרותי-סובר

1.3.2009 / 7:02

זה הקטן גדול יהיה



>> היזמים הסדרתיים איתי חקוקי וערן יצחק כבר בני 30, אך ה"רעל" הצבאי עוד זורם בעורקיהם. שניהם שירתו ביחידות מובחרות, שניהם מילואימניקים גאים ובקרב המשפחה והחברים שלהם הצבא עדיין תופס חלק בלתי נפרד מהשיח היומי. לפני כחצי שנה החליטו לאחד כוחות ולצאת במיזם משותף: ייצור ושיווק של עצי ריח למכוניות בצורת סמלים ותגים של יחידות צה"ל.



"המון זמן חיפשנו לעשות משהו יחד, ופתאום נפל לנו האסימון", מספר חקוקי. "חיילים ובני משפחה מחפשים כל הזמן סמלים כמו מדבקות שאפשר לשים על האוטו כדי להפגין גאוות יחידה. חשבנו שנכון יהיה למכור מוצר פרקטי כמו עץ ריח שיזכיר כל רגע איפה נמצאים הבן או הבת".

השניים החליטו להשקיע כמה עשרות אלפי דולרים מכיסם, ובמקביל לפעילויותיהם הנפרדות הענפות - חקוקי הוא בעל עסק אינטרנטי לשיווק, עו"ד וסטודנט לתואר שני במינהל עסקים, ויצחק מסיים תואר במשפטים ולשעבר בעל עסק לדיו ממוחזר - הקימו את ניחוח הארץ, חברה לייצור ושיווק עצי ריח "צבאיים".



הדרך משלב הרעיון לביצוע היתה מורכבת. בשלב ראשון הם העסיקו מעצבת והכינו 15 דוגמאות של הסמלים של היחידות המרכזיות בצה"ל.



באמצעות האינטרנט ובעזרת קרוב משפחה שמתמחה ביבוא, החלו במסע לאיתור היצרן הסיני שידע לייצר את המוצר בריח המתאים ובאיכות הנדרשת.



במקביל לתחילת הייצור החלה החשיבה על ההפצה. כחברה בעלת מוצר אחד, החליטו כי השיווק הנכון יהיה להתחבר לחברת הפצה קיימת, שנוגסת ברווחים, אך מחדירה את המוצר לשוק. כיום נמכרים עצי הריח בין השאר בשקליות של צה"ל, בתחנות דלק של סונול, בחנויות ריקושט, בחנויות נוחות, בסטימצקי ובדיוטי פרי.



באחרונה הם זיהו את המוצר מתנוסס בג'יפ של מג"ד יחידה גדולה שהופיע בטלוויזיה. הלהיטים הנמכרים כלחמניות טריות הם עצי ריח של מג"ב, גולני וגבעתי. גם של השייטת נמכר יפה.



המחירים הם 5-10 שקלים ליחידה. כצפוי, המלחמה בעזה הקפיצה את המכירות, אם כי לדבריהם, "צריך למכור אלפים רבים של יחידות כדי לתרגם את המכירה לרווח נאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully