וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן לבעלי האג"ח: תנו לנו עוד שנתיים לעבוד כעסק חי

מאת מיכאל רוכוורגר

1.3.2009 / 7:02

מחזיקי האג"ח של החברה יחליטו אם להיענות לעקרונות ההסדר שהציעו גדי ודורי דנקנר



>> השבוע יצטרכו מחזיקי אג"ח ב' של אלרן השקעות שבשליטת גדי, דורי ודני דנקנר (יו"ר בנק הפועלים) להחליט אם להיענות לעקרונות ההסדר שהציעה החברה עקב המצוקה הפיננסית שאליה נקלעה.

מחזיקי אג"ח א' אמורים להתכנס היום כדי לדון בבקשת בעלי השליטה לדחות בכשנתיים את התשלום האחרון של הקרן, בסך של כ-20 מיליון שקל.



"תנו לנו זמן של שנתיים לעבוד בשקט כעסק חי, כדי שנוכל להשביח ולממש חלק מן הנכסים שלנו", אמרו ביום חמישי האחרון גדי ודורי דנקנר באסיפת בעלי אג"ח ב' של החברה. "אנחנו בקושי עוסקים בעבודה שוטפת בחודשים האחרונים. אם החברה תגיע למצב של חדלות פירעון, הכסף יילך קודם כל לבנקים ורק אחרי זה לבעלי האג"ח".



עיקרי ההצעה של החברה הם: דחיית תשלומי הקרן בסך של 29.4 מיליון שקל בשנתיים החל בפברואר 2011; דחיית תשלום ריבית בסך של 5 מיליון שקל בשנתיים; העלאת שיעור הריבית בגין האג"ח ל-9.5%; דחייה של פירעון התשלומים בסך 40 מיליון שקל לבנקים מזרחי טפחות (27.2 מיליון שקל), לאומי ומרכנתיל דיסקונט; הפיכת שליש מהאג"ח שבידי גדי ושמואל דנקנר (בסך 21.8 מיליון שקל ערך נקוב) לאג"ח נחותות; קיצוץ השכר ב-20% נוספים לגדי ודורי דנקנר, קיצוץ שכר של 10% ליתר נושאי המשרה וכן הפסקת הטיסות במחלקת עסקים ומחלקה ראשונה עד שהון העצמי יחזור להיות חיובי.



מחזיקי האג"ח חוששים כי אלרן השקעות לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי אג"ח ב' גם בעוד שנתיים. הסיבה לחששם היא שהחברה דאגה קודם כל לחזק את הביטחונות לבנקים ושיעבדה את כל נכסיה להם, וכלל לא בטוח שמימוש מתוכנן של נכסיה - ובעיקר חלקה (25.3%) בחברת DTH המפעילה את מיזם הטלוויזיה הרב-ערוצית ברומניה - אכן ייצא לפועל, ובמחירים שיספיקו לכסות גם את ההחזרים לבעלי האג"ח.



בנק מזרחי טפחות, מודאג כנראה ממצבה של אלרן, וככל הידוע צפוי לאפשר דחייה של פירעון התחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully