וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד 500 S איבד 2.4% וחזר לרמתו ב-96'

שמואל שוסטר

1.3.2009 / 7:02

מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.7% וירד לרמה הנמוכה ביותר זה 12 שנה; סיטי התרסקה ב-39% בעקבות הפסד רבעוני של 9.6 מיליארד דולר



>> בוול סטריט ננעל יום המסחר האחרון של פברואר בירידות שערים. בסיכום חודשי רשם דאו ג'ונס את הירידה החדה ביותר מעולם בפברואר, וצנח לשפל של 12 שנה. מדד 500 S&P חזר 13 שנה אחורה לרמות בהן נסחר ב-96'.



דאו ג'ונס נחלש ביום שישי ב-1.7% לרמה של 7,062 נקודות; נאסד"ק איבד 1% לרמה של 1,377 נקודות ומדד 500 S&P ירד ב-2.4% לרמה של 735 נקודות. בסיכום חודשי נסוג נאסד"ק ב-6.7%, דאו ג'ונס קרס ב-11.7% ו-500 S&P איבד 11%. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.063% לרמה של 3.04%.

נתוני התמ"ג המעודכנים של ארה"ב שפורסמו ביום שישי מראים ירידה חדה מהצפוי של 6.2% ברבעון הרביעי (מונחים שנתיים). זוהי הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 82', והיא מבטאת את הירידה בצריכה הפרטית, בהשקעות וביצוא. מסקר של אתר מרקטווטש (MarketWatch) עולה כי הכלכלנים ציפו לירידה מתוקנת של 5.5%, בהתבסס על הנתונים החודשיים של המלאי, היצוא ומדדי מפתח אחרים. תיקון הנתונים מראה כי ההשקעות במלאי וביצוא היו "חלשות במידה ניכרת" לעומת הדו"ח הראשוני, על פי משרד המסחר. נתוני הצריכה הפרטית תוקנו גם הם כלפי מטה.



למרות האופטימיות שמנסים לשדר פקידי האוצר בוואשינגטון, נציגי החברות עדיין לא רואים את סופו של המשבר. סמנכ"ל הכספים הבכיר של מיקרוסופט, כריסטופר לידל, צופה לפחות שנה נוספת של קשיים במסחר בכל המגזרים, על רקע היעדר סימנים המעידים על התאוששות כלכלית מיידית.



בנוסף, חברת התוכנה הגדולה ביותר בעולם אישרה כי הפחיתה את התעריף שהיא משלמת לסוכנויות כוח אדם זמני ב-10%, בניסיון לקצץ בעלויות לנוכח הירידה בביקוש למוצרי החברה. "אנו צופים התכווצות מסוימת. איננו יודעים כמה זמן תימשך ההתכווצות או כמה חריפה היא תהיה", אמר לידל. "למרות מה שהפוליטיקאים ואחרים מנסים לומר, סביר להניח שבשנה או השנתיים הקרובות המצב יישאר בעייתי".



סיטי דיווחה ביום שישי על הפסד לפני מס של 9.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי עקב הידרדרות השווקים הפיננסיים. הבנק מניו יורק רשם מחיקת ערך נוספת של 374 מיליון דולר שקשורה לחטיבת השירותים הפיננסיים של הבנק ביפאן, ניקו אסט מנג'מנט.



ענקית המחשבים דל דיווחה על ירידה חדה מהצפוי בהכנסות הרבעון על רקע הירידה בביקוש ומעבר הצרכנים למחשבים זולים יותר. עם זאת, הקיצוץ בעלויות שביצעה החברה איפשר לה לרשום רווחים גבוהים יותר מהתחזיות.



הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי שהסתיים ב-30 בינואר נפל ב-48% ל-351 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, לעומת 679 מיליון דולר, 31 סנט למניה, בתקופה המקבילה. הכנסות החברה נפלו ב-16% ל-13.4 מיליארד דולר, נמוך יותר מתחזיות האנליסטים ל-14.06 מיליארד דולר. דל הפחיתה את ההוצאות התפעוליות ב-16% ברבעון הרביעי.



ריטליקס נסחרה על רקע ישיבת הדירקטוריון שנערכה ביום חמישי. החברה לא דיווחה על תוצאותיה, אך על פי ההערכות בשוק, הישיבה עסקה בקבלת החלטה בנוגע להצעת הרכש למכירת החברה שהגישה קרן אמריקאית - וככל הנראה גם בהצעה נוספת שהגיש אחד הגופים המשקיעים בקרן פימי - בעלת העניין הגדולה בחברה.



וריפון, המייצרת ומשווקת מסופוני חיוב לכרטיסי אשראי, התחזקה ב-0.9% לאחר שהודיעה כי תספק מערכות גביית אשראי אלחוטיות לחברת מונריס סולושנז (Moneris Solutions), חברת עיבוד אשראי, חוב וכרטיסי מתנה הגדולה בקנדה, בעסקה שהיקפה 10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully