וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס קיבלה הצעה להשקעה של 50 מיליון דולר לפי מחיר הגבוה ב-66% משווי החברה בבורסה

מאת שמואל שוסטר

1.3.2009 / 7:02

ההצעה היא ל-20% מהחברה. דירקטוריון ריטליקס שהתכנס ביום חמישי החליט לשקול את ההצעה, יחד עם שלוש הצעות נוספות שהתקבלו, לרכישת החברה במחירים שמתחילים ב-8 דולרים למניה



>> ביום חמישי כינסה ריטליקס את דירקטוריון החברה כדי לדון בהצעה שקיבלה מקרן אמריקאית למכירתה תמורת 8 דולרים למניה. ל-TheMarker נודע כי בנוסף להצעה של הקרן האמריקאית קיבלה החברה עוד שלוש הצעות - שתיים מהן לרכישה מלאה של החברה במחיר גבוה מההצעה הקודמת, ואילו ההצעה השלישית היא להשקעה בחברה.

במסגרת ההצעה האחרונה קיבלה ריטליקס התחייבות להשקעה של 50 מיליון דולר בתמורה ל-20% מהחברה. מחיר זה משקף לריטליקס שווי של 250 מיליון דולר - בכ-66% יותר ממחירה כיום. על פי ההערכות, מטרת ההשקעה היא להשביח את החברה ולהביא לה ערך אסטרטגי. בשלב זה לא ברור כיצד תתבצע ההשקעה, שכן מקורבים לחברה הכחישו כי היא תיעשה ישירות בחברה וכי בעלי המניות הנוכחיים ידוללו.



בסוף השבוע החולף החליט הדירקטוריון לבחון את כל ההצעות. בהודעה האחרונה שפירסמה החברה הדגישה ריטליקס כי אינה למכירה והיא רק בודקת את ההצעות. משיחות עם בעלי מניות ישראלים גדולים הובהר כי לפחות חלקם מעוניינים למכור את אחזקותיהם בחברה בטווח הקרוב, ועל פי הערכות בשוק לפחות אחד מהם כבר החל במכירת חלקו. דירקטוריון ריטליקס כולל 10 חברים, ובהם ישי דוידי, בארי שקד, בריאן קופר, אמנון ליפקין שחק ויצחק שרם.



ריטליקס נשלטת בידי קרן פימי בראשותו של דוידי מצד אחד, ושקד וקופר שייסדו את ריטליקס ב-82' מהצד השני. בין שתי הקבוצות נחתם הסכם שליטה, והן מחזיקות ביחד כ-25% מהחברה.



בהסכם בין המייסדים לפימי, שנחתם במארס 2008, נכלל סעיף חובת הצטרפות שבו הוסכם כי אם תתקבל הצעה לרכישת השליטה בחברה מצד שלישי במחיר של לפחות 26 דולר למניה, ואחד הצדדים להסכם יבקש להיענות בחיוב להצעה - מחויב גם הצד השני להיענות לה. משמעות הסעיף היא כי אם פימי תמצא לריטליקס רוכש לפי שווי של חצי מיליארד דולר, היא תוכל להכריח את שקד וקופר למכור את אחזקותיהם בחברה.



לפני כחודש, לאחר שמחיר המניה נפל מרמות של 18 דולר למניה לכ-5 דולרים למניה, ביקשה קרן פימי להגדיל את אחזקותיה והגישה הצעת רכש ל-10% ממניות ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה. לאחר הגשת ההצעה קיבלה החברה הצעה לרכוש את החברה כולה במחיר של 8 דולרים למניה - ובשל כך לא נענתה הצעתה של פימי בידי המשקיעים.



על אף שלא פורסמה הודעה רשמית, בשוק מעריכים כי שקד וקופר הם שהובילו את הקרן להציע לבעלי המניות של ריטליקס הצעת רכש במחיר של 8 דולרים למניה, במטרה להשאיר את שקד בתפקיד המנכ"ל. ההערכות בשוק גרסו כי בפימי מעוניינים לבצר את השליטה בריטליקס כדי לבצע שינויים מהותיים בהנהלה הבכירה של החברה. על פי ההערכות, דוידי רצה להזיז מכיסאו את שקד, החתום יחד עם קופר ודוידי על הסכם השליטה בחברה.



הנפילה במחיר המניה בסוף 2008 הביאה כמה בעלי מניות להגדיל את אחזקתם בחברה. בין הגופים המוסדיים הישראליים שמחזיקים במניה ניתן למנות את חברת הביטוח מגדל (5.4%) ואת פריזמה, שמחזיק לפי ההערכות בנתח של 7.6%. ביום שישי האחרון שיגרה כלל ביטוח הודעה לרשות ניירות ערך שבה הודיעה כי נהפכה בעלת עניין וכי היא מחזיקה ב-6.25% מהמניות. מלבד המשקיעים הישראלים בריטליקס יש גם כמה משקיעים זרים שאינם מעוניינים להיחשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully