וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG קרובה להסכם חדש עם ממשל ארה"ב להקלת תנאי ההלוואות

רויטרס

1.3.2009 / 8:49

AIG צפויה לדווח על הפסד של 60 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, או 460 אלף דולר לדקה



AIG, ענקית הביטוח האמריקאית, קרובה להסכם עם ממשלת ארה"ב במסגרתו יוקלו תנאי התשלום של ההלוואות אשר קיבלה מהממשל כדי למנוע את נפילתה. במסגרת ההסכם תתחייב ממשלת ארה"ב לרכוש מניות נוספות של AIG ותסייע לה לשלם חובותיה, כך אמר מקורב לפרשה לסוכנות הידיעות רויטרס.



שינוי תנאי ההלוואות של AIG הוא הסימן האחרון, עד כה, לכך שהרגולטורים הפדרליים צריכים להרכיב חבילות סיוע גמישות עבור המוסדות הפיננסים הנחשבים גדולים מידי בשביל לקרוס - מחשש שהמצב הכלכלי רק יורע, אם אכן יקרסו.



דירקטוריון AIG ייפגש היום כדי להצביע על ההסכם עם הממשל האמריקאי, אשר עשוי להתפרסם עם תוצאותיה הרבעוניות של ענקית הביטוח ביום שני, לפי המקור. ההסכם המחודש עם AIG צפויה לכלול עירבונות.



ההסכם החדש עם AIG צפוי לכלול רכישת מניות נוספת על ידי הממשל האמריקאי בשווי 30 מיליארד דולר, תנאים גמישים יותר להשבת ההלוואות הנוכחיות והורדת שיעור הריבית על ההלוואה בשווי 60 מיליארד דולר שניתנה לחברה, לפי המקור.



סעיף רכישת המניות יעניק ל-AIG את היכולת להנפיק מניות לממשלה במועד מאוחר יותר, כך אמר המקור. הריבית אותה תשלם AIG על ההלוואות תרד כך שהחברה תוכל לחסוף מיליארד דולר בשנה. כיום AIG משלמת 3% מעל לריבית הליבור - לפי ההסכם החדש לא תשלם AIG את התוספת על הליבור.



העסקה החדשה עם ממשל ארה"ב מגיעה בימים בהם AIG מתקשה למכור נכסיה בעקבות משבר האשראי. ענקית הביטוח מעוניינת למכור נכסים כדי לגייס כספים לשלם בחזרה לממשלת ארה"ב.



ביום שני צפויה AIG לדווח על הפסד של כ-60 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, שנובע בעיקר ממחיקות ערכים של נכסים, בכללם אג"ח מגובות משכנתאות. ההפסד, אשר יעמוד על כ-460 אלף דולר לדקה, ברובו "על הנייר", לפי המקור.



הפרסומים בדבר ההסכם מגיעים מספר ימים לאחר שממשל ארה"ב הסכים להגדיל אחזקותיו במניות ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ), לכדי 36%. משלמי המסים בארה"ב כבר העניקו סיוע של מיליארדי דולרים לסיטי, כדי למנוע נפילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully