וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: התערבות בנק ישראל בשוק האג"ח הביאה לזרימת מט"ח החוצה; הפכה את האיגרות הישראליות לפחות אטרקטוויות להשקעה

TheMarker

1.3.2009 / 9:51

עוד מעריכים בבנק כי, גם ה-CDS המגן על החוב של ממשלת ישראל ל-10 שנים ומהווה מעין חוזה ביטוח כנגד חדלות פירעון אפשרית, נמצא כיום ברמה גבוהה יותר מזו שאפיינה אותו טרם ההתערבות



השבוע התחזק הדולר מול השקל תוך חציית רמת ה-4.2 שקלים לדולר, זאת בניגוד למגמה בעולם. בהתיחס להתחזקות זו מעריכים היום כלכלני יחידת המחקר של בנק לאומי כי היא מושפעת באופן ישיר מהתערבותו של בנק ישראל בשוק האג"ח הממשלתי שהביאה לירידת התשואות באיגרות אלו.



לדברי הכלכלנים "התשואה על שחרים ל-10 שנים המצויה ברמה של 4.7% משקפת ירידה מרמתה טרם התערבותו של הבנק שעמדה על כ-4.93%, מצב שהופך את האג"ח הממשלתיות של ישראל לפחות אטרקטיוויות ומביא בין היתר לזרימת מט"ח החוצה".



עוד מעריכים בבנק כי, גם ה-CDS המגן על החוב של ממשלת ישראל ל-10 שנים ומהווה מעין חוזה ביטוח כנגד חדלות פירעון אפשרית, נמצא כיום ברמה גבוהה יותר מזו שאפיינה אותו טרם ההתערבות, מה שמוריד אף הוא מהאטרקטיוויות היחסית של האג"ח הממשלתיות המקומיות, בהשוואה לרכישת אג"ח ארה"ב בשילוב עם ה-CDS המתאים.



היחלשותו של הדולר בעולם השבוע הושפעה מנתונים שליליים מהצפוי בשוק האמריקאי, שביניהם יש להזכיר את הצניחה במדד אמון הצרכנים, הירידה במכירות הבתים הקיימים והירידה במדד קייס שילר של מחירי הבתים. גם האופטימיות שנסך בשווקים נאומו של נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, ברננקי, תמכה בהחלשות הדולר. ברננקי העריך בנאומו כי היציאה מהמשבר הנוכחי תתחיל בשלהי 2009 וכי המיתון יסתיים במהלך 2010.



בבנק לאומי מעריכים כי, אופטימיות זו בשווקים עודדה את המשקיעים לשחרר מעט את אחיזתם בשטר הירוק. בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-1.2% מול השקל ונחלש בכ-1.0% מול היורו.



הלמ"ס פרסמה השבוע נתונים המשקפים את ההאטה ביצוא הסחורות והשירותים במחצית השנייה של השנה החולפת. בהקשר זה פרסמו השבוע שני גופים את תחזיתם ליצוא הישראלי בשנה הקרובה: מכון היצוא מסר השבוע כי בשנת 2009 צפוי יצוא הסחורות והשירותים לרדת בכ-17% לעומת השנה הקודמת. התאחדות התעשיינים בישראל פרסמה השבוע כי בשנת 2009 צפויה נסיגה ריאלית של כ-10% ביצוא התעשייתי וכי בשנת 2010 יואט קצב הירידה ביצוא התעשייתי לכ-2.5%.



בבנק לאומי מעריכים כי, פגיעה צפויה זו ביצוא הישראלי, תפגע בזרימת המט"ח לארץ ובכך תשפיע לרעה על עוצמתו של המטבע המקומי. ברמה הגלובלית מעריכים בבנק כי, סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי יחזק את הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully