וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: החולשה במשק הישראלי נותנת אותותיה בשקל; נקודת התמיכה הקרובה - בשער של 4.18 שקלים לדולר

TheMarker

1.3.2009 / 10:06

השבוע התחזק השטר הירוק מול השקל בשיעור של 2% וזאת, למרות הורדה מתונה של ריבית בנק ישראל ב-0.25% לרמת ריבית של 0.75%



נראה כי החולשה במשק הישראלי נותנת אותותיה בשער השקל כאשר נתוני המאקרו ונתוני האבטלה של ישראל ברבעון הרביעי מעידים על ההאטה החריפה בפעילות הכלכלית במשק, כך כותבים הבוקר כלכלני יחידת המחקר של בנק אגוד בסקירה השבועית מטעם הבנק.



השבוע התחזק השטר הירוק מול השקל בשיעור של 2% וזאת, למרות הורדה מתונה של ריבית בנק ישראל ב-0.25% לרמת ריבית של 0.75%. הקונצנזוס בקרב הכלכלנים בשוק צפה הורדה חריפה יותר של בין 0.5% ל-0.75%. בהודעתו רמז הנגיד כי הפחתות הריבית יפסקו ובנק ישראל יתמקד בשימוש בכלים נוספים כדי ליצור הרחבה מוניטארית.



בבנק אגוד מעריכים כי נקודת התמיכה הקרובה בשקל היא על שער של 4.18 שקלים לדולר. נקודת ההתנגדות הקרובה על שער של 4.24 שקלים לדולר.



בעולם רשם השבוע הדולר התחזקות משמעותית לעומת היין היפאני על רקע נתוני המאקרו החלשים במיוחד שפורסמו במהלך השבוע שהבולט בהם היה נפילה של 45.7% בייצוא מיפאן בחודש ינואר השנה לעומת ינואר 2008 מה שהוביל לגירעון שיא של 9.9 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1980.



בארה"ב המשיכו להתפרסם נתוני מאקרו שליליים אם כי הנתונים החודשיים של האינפלציה לחודש ינואר העידו שלראשונה מזה חצי שנה נרשמה בארה"ב עליית מחירים : כאשר מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר עלה ב 0.3% בהתאם לציפיות אך ליבת המדד עלתה ב-0.2% כפול מהציפיות.



בהמשך השבוע פורסמו מספר נתונים אשר מעידים על חומרת המשבר הכלכלי בארה"ב כאשר במגזר שוק הדיור בארה"ב פורסם מדד קייס שילר של חודש דצמבר אשר על פיו מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב נפלו בשיעור של 18.5% ביחס למחירים בתקופה מקבילה אשתקד.



בהמשך פורסם מדד אמון הצרכנים אשר צנח בחודש פברואר לשפל חדש של 25 נקודות לעומת הצפי כי הירידה תהיה רק ל-35 נקודות. זאת, לאחר שבחודש הקודם עמד המדד על 37.4 נקודות. בבנק אגוד מעריכים כי, הצניחה במדד לא מפתיעה על רקע הירידה החדה באמון הצרכנים בכלכלה האמריקאית על רקע המיתון החריף וגלי הפיטורים הנרחבים במדינה.



ביום רביעי פורסמו נתונים בדבר היקף מכירות הבתים הקיימים בחודש ינואר אשר הצביעו על ירידה של 5.3% ל-4.49 מיליון יחידות, הרמה הנמוכה ביותר מזה 12 שנה. הצפי חזה עליה של 1.1% ומכירות של 4.79 מיליון יחידות. בחודש הקודם עלו מכירות הבתים ב-4.4%. כ-45% מהמכירות נעשו תחת לחץ של בעלי בתים שמתקשים בהחזר חובותיהם.



יורו דולר



השבוע דשדש הדולר מול היורו כאשר בכלכלת הגוש המשיכו להתפרסם נתוני מאקרו המעידים על העמקת המיתון שם. בחודש דצמבר נרשם גירעון בחשבון השוטף של 7.3 מיליארד יורו בכלכלת הגוש בהמשך לגירעון של 13.9 מיליארד יורו בחודש הקודם.



במגזר הייצור נרשמה ירידה בולטת בתפוקה התעשייתית בגוש היורו בחודש דצמבר בשיעור של 5.2% לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 4.9% כאשר בחודש הקודם תוקנה הירידה בתפוקה לרמה של 5.4%. ברמה שנתית הירידה בתפוקה התעשייתית בגוש בשיעור של 22.3% לעומת צפי לירידה של 21.7% כאשר בחודש הקודם צנחה התפוקה התעשייתית של כלכלת הגוש בשיעור של 27.4%.



בגרמניה הכלכלה הגדולה בגוש פורסמו הנתונים הסופיים של התמ"ג לרבעון הרביעי המצביעים על ירידה של 2.1% בתמ"ג בהתאם לצפי. מדדי מנהלי הרכש של מגזר היצור והשירותים ממשיכים להיות חלשים ונמוכים מרמת ה-50 נקודות, דבר המעיד על התכווצות כלכלית.



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בחודש פברואר היה נמוך מהצפי ועמד על 32.2 לעומת 32.5 נקודות. מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים לחודש פברואר עמד על 41.6 נמוך מצפי אנליסטים שעמד על 45 נקודות. ביום חמישי פורסם כי שיעור האבטלה בגרמניה בחודש פברואר עלה לרמה של 7.9% לעומת 7.8% בחודש הקודם.



בנק אגוד מעריכים כי נקודת התמיכה הקרובה במסחר בין השניים נמצאת שיעור של 1.275 דולר ליורו
נקודת התנגדות על שיערו של 1.306 דולר, וממליצים למשקיעים פרטיים על נתח של 10%-5% משווי התיק באפיק המט"חי, בפיזור של: כ-25% בדולר, כ-25% ביורו וכ-50% במטבעות אחרים: דולר ניו- זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי, פרנק שוויצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully