וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באיגרות חוב צמודות מדד ושקליות: אילו איגרות מומלצות וממה עדיף להתרחק?

TheMarker

1.3.2009 / 11:04

בסקירה השבועית של בנק הפועלים מנתחים כלכלני יחידת המחקר של הבנק השינויים בשוק ומהם ני"ע המומלצים להשקעה



השבוע הושפע המסחר בשוק האג"ח ממספר גורמים, ביניהם: הירידה בריבית בנק ישראל לשפל של 0.75% ופרסום תוכנית ההנפקות של האוצר לשלושת החודשים הקרובים. בסקירה השבועית של בנק הפועלים מנתחים כלכלני יחידת המחקר של הבנק השינויים בשוק ומהם ני"ע המומלצים להשקעה.



נגיד בנק ישראל הפחית את הריבית לחודש מארס ב-0.25%, לרמת שפל היסטורית חדשה של 0.75%. הסיבות העיקריות אשר תמכו בהחלטה הם, האטה בפעילות הכלכלית שהחלה במחצית השנייה של 2008 והתומכת בתחזיות לצמיחה אפסית בשנת 2009. ירידה ניכרת בקצב האינפלציה בשלושת החודשים האחרונים לצד צפי להממשך ירידות בשנה הקרובה. כמו כן מבקש בנק ישראל לתאם את הריבית עם שאר הבנקים המרכזיים בעולם.



ביום רביעי פורסמה תוכנית ההנפקות של האוצר לגיוס אג"ח ממשלתי בשוק המקומי. האוצר מתכנן לגייס 15.5 מיליארד שקל לעומת פדיון קרן באותם חודשים בהיקף של מיליארד 6.5 שקל. בהתייחס לתוכנית האוצר מעריכים היום בבנק הפועלים כי, בסיכום של חמשת החודשים הראשונים של השנה, מדובר בעודף הנפקות בשיעור של 10-11 מיליארד שקל.



לדברי הכלכלנים "לעת עתה, לא מדובר בעודף הנפקות חריג. תמהיל ההנפקות בחודש מארס משקף שיעור נמוך של אגרות צמודות, בהיקף של 17%. כמו כן, משקלן של האיגרות הארוכות (שקליות וצמודות) יהוו 20% בלבד מסך ההנפקה".



המלצות השקעה באיגרות השקליות



בנוגע להתנהגות בשוק ההון מעריכים בבנק כי המק"מ מומלץ כרגע להשקעה אך במינון נמוך. לדברי הכלכלנים "למרות תשואתו הנמוכה של המק"מ אנו ממליצים על השקעה בו, מאחר והריבית צפויה להמשיך ולרדת עד לרמה של 0.25% ולהישאר נמוכה מספר חודשים".



ההשקעה הלא מומלצת על הבק היא הגילונים. לדברי הכלכלנים ההשקעה בגילונים אינה אטרקטיווית מאחר ותהליך הפחתת הריבית מתקרב לסיומו, אך הריבית אינה צפויה לעלות בטווח הקרוב". גורמים נוספים התומכים בהמלצה הם, העובדה תוספות התשואה הגלומות בגילונים נמוכות, למעט הסדרה הארוכה (817) אשר מגלמת תוספת תשואה של 0.40%, לצד כוונות האוצר להנפיק סדרה זו בכ-0.5 מיליארד שקל במהלך חודש מארס.



על פי כלכלני הבנק, השחרים מומלצים במח"מ עד 4 שנים. העקום השקלי התאפיין השבוע בירידות שערים, בעיקר בחלקו הארוך, ובתנודתיות גבוהה במסחר התוך יומי. לדברי הכלכלנים ירידות השערים נבעו משני גורמים מרכזיים: הראשון תגובת יתר בשבוע שעבר על רקע התערבות בנק ישראל בשוק והשני הפחתת ריבית בשיעור מתון מהצפוי".



בבנק מעריכים כי, ריבית בנק ישראל אשר עומדת כיום על 0.75%, צפויה להמשיך לרדת עוד במעט, ועל כן סבורים שלא צפויים רווחי הון באיגרות החוב השקליות הקצרות. לעומתן אומרים בבנק "האג"ח בטווח הבינוני ארוך עשויות להניב ריווחי הון נוספים בשל רכישות אג"ח של בנק ישראל". לאור האמור, ממליצים בבנק על ניהול מח"מ בינוני של עד 3 שנים.



איגרות חוב צמודות מדד



על פי כלכלני הבנק מדדי קצר של עד 3 שנים אינו מומלץ להשקעה לאור תחזית האינפלציה לשנה הקרובה העומדת על שיעור של 0.6%. לדברי הכלכלנים "מדדי המחירים לחודשים פברואר ומארס צפויים להיות שליליים ולגלם אינפלציה שלילית של 0.3% במצטבר".



להערכת כלכלני הבנק, בראייה קצרת טווח, אין כרגע חשש מפני התפרצות אינפלציונית. יתרה מכך, החשש כיום הוא כי האינפלציה בחודשים הקרובים עשויה להיות שלילית יותר מהתחזיות המוקדמות. לפיכך, סבורים בבנק שהאפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיווי להשקעה.



מדדי בינוני 4-7 שנים מומלצים כרגע להשקעה. על כלכלני הבנק "מדיניות האוצר בשמירה על מדיניות הנפקות מוטת שקלים, בשילוב העדר הנפקות אג"ח קונצרני, מקטינה את היצע איגרות החוב הממשלתיות הצמודות ומחזקת את מעמדן". בנוסף מעריכים בבנק כי, בדומה לעקום השקלי, העדר תשואה בחלקים הקצרים של העקום הצמוד, בשילוב הערכות לאינפלציה נמוכה יתמכו בהשקעה באיגרות החוב בטווחים הבינוניים.



כמו כן,ממליצים בנק על השקעה באיגרות חוב קונצרניות בדרוגים גבוהים במח"מ הבינוני עד 5.5 שנים, אשר מספקות תוספת תשואה הוגנת בהתחשב בסיכון ובסביבת הריבית הנמוכה, אך ממליצים על משקל נמוך של הרכיב הקונצרני בהשוואה לרכיב הממשלתי הצמוד על רקע רמת הסיכון והתנודתיות הגלומה באפיק זה.



לגבי מדדי ארוך של מעל 7 שנים סבורים בבנק כי הוא מומלץ ברכיב קטן בלבד. "אנו סבורים כי מבנה העקום הצמוד צפוי להתמתן במקטע הבינוני והארוך של העקום, אך יחד עם זאת אנו מדגישים כי רמת הסיכון באיגרות אלו גבוהה" אומרים כלכלני הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully