וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אירלנד מתכננת להעלות מסים בעקבות התרחבות הגירעון בתקציב

סוכנויות הידיעות

1.3.2009 / 11:38

העלאות מסים הן חלק חיוני בתוכנית ההתאוששות הכלכלית, אמר שר האוצר, בריאן לניהן



שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, אמר כי הממשלה תיאלץ קרוב לוודאי להעלות מסים כדי לממן את הגירעון ההולך ומתרחב בתקציבה על רקע העמקת המיתון בכלכלה המקומית. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"אלא אם כן נספוג את הכאב עכשיו, יידרשו מאיתנו קורבנות גדולים אף יותר בהמשך", ציין לניהן בנאום אתמול בכנס השנתי של מפלגת השלטון. "העלאות מסים הן חלק חיוני מתוכנית ההתאוששות הכלכלית של הממשלה".



ממשלת אירלנד מתמודדת עם זינוק בגירעון בתקציב, חשש להורדת דירוג האשראי של המדינה ומגזר בנקאי הכורע תחת נטל המשבר הפיננסי העולמי. 84% מהציבור באירלנד אינו מרוצה מהאופן שבו הממשלה מתמודדת עם המשבר, לפי סקר שפירסם בסוף השבוע העיתון "אירייש אינדיפנדנט". יותר מ-100 אלף איש הפגינו בשבוע שעבר בדבלין כנגד התוכנית להעלות מסים ולצמצם בהוצאות הממשלה.



בעוד שהממשלה נאבקת באיגודי העובדים לגבי סוגיית העלאת המסים, היא נאלצה להתחייב לסיוע בסך 7 מיליארד יורו (8.9 מיליארד דולר) לשני הבנקים הגדולים במדינה, בנק אוף איירלנד ואלייד אייריש, והלאימה את הבנק השלישי בגודלו, אנגלו אייריש בנק.



"הממשלה תנקוט בצעדים נועזים ורדיקלים יותר כדי להבטיח שהמערכת הבנקאית תספק אשראי לכלכלה שלנו", הוסיף לניהן. "כמובן שלו היו צופים את טבעו של המשבר הפיננסי, היינו פועלים באופן שונה, אולם אין מה להרוויח מהלקאה עצמית בגלל מה שקרה. כולנו צריכים להמשיך הלאה, ולעשות את מה שניתן לעשות ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully