וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרם של מיליונים במגזר הפרטי בבריטניה יוקפא או יקוצץ - שכר העובדים במגזר הציבורי יעלה

סוכנויות הידיעות

1.3.2009 / 11:44

קונפדרציית התעשיינים הבריטית חוזה כי הרוב המכריע של החברות יאלצו להקפיא את שכר העובדים השנה



מיליוני עובדים במגזר הפרטי בבריטניה עומדים בפני הקפאת או קיצוץ שכרם בגלל המשבר הכלכלי. זאת, בעוד שהעובדים במגזר הציבורי נהנים מהעלאות שכר. כך העריכה קונפדרציית התעשיינים הבריטית (CBI).



בעוד שהכלכלה האירופית שוקעת יותר ויותר לתוך מיתון, האינפלציה צפויה לרדת מתחת ל-0% למצב של דפלציה. זאת לפי הערכות ה-CBI אשר הזהירה כי הרוב המכריע של החברות פרטיות יקפיאו את שכר העובדים השנה.



מספר חברות הורידו את המשכורות ב-20% על ידי הורדת מספר ימי העבודה ל-4 בשבוע, לפי ה-CBI. סקר של משרד המסחר הבריטי העריך כי 30% מהחברות בבריטניה מתכננות להוריד את שעות העבודה.



לעומת המגזר הפרטי, תחת הסכמים של ועד העובדים במגזר הציבורי, העובדים יהנו מהעלאת שכר של 3%-2% השנה ובשנה הבאה. עובדי הרשויות המקומיות בבריטניה אפילו ייהנו מהעלאת שכר של 6%.



דובר משרד האוצר של בריטניה אמר לעיתון "טיימס" הלונדוני כי לא ידוע לו על תוכניות לניהול משא ומתן לשינוי ההסכם עם עובדי הציבור.



כלכלנים בבריטניה מאמינים כי עד לחודש ספטמבר תהיה המדינה במצב של דפלציה, ומחירי המוצרים ירדו בשיעור של 4%-3% לעומת המחירים בשנת 2008. שיעור האבטלה בבריטניה עלה ל-1.97 מיליון בחודש שעבר - השיעור הגבוה זה 12 שנה, והוא צפוי לעלות ל-3 מיליון בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully