וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, אורי גורן, בנאום הפרישה: על המחוקק למצוא פיתרון לתופעת "המגה-תיקים"

הילה רז

1.3.2009 / 12:16

אורי גורן: יש להגביל את היקף כתבי הטענות הכוללים עשרות עדים ועשרות אלפי עמודי פרוטוקול



בגיל 70 ולאחר 28 שנה על כס השיפוט, פרש היום לגמלאות נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן.



את נאום הפרישה שלו, נשא השופט גורן מייד לאחר הקראת פסק הדין בפרשת ארנון-פיוטרקובסקי. הנשיא גורן הביע צער על כך שטרם מונה לו מחליף. לדבריו, "מלאכת השיפוט היא כהונה של שליחות ועל השופט למלא שליחות זו באהבה ובחרדת קודש. לא קשה לכתוב פסק דין אפילו בעניינים קשים. הסוד הוא עריכת סדר בתיק. לאחר מכן, אני קורא את עטיפות הפלסטיק עם הספירלה המעצבנת. בתום הקריאה, ראוי מייד להתחיל בכתיבת פסק הדין".



הנשיא גורן הסביר כי "המוח של השופט בנוי כמסננת המבחינה בין עיקר לתפל והפיתרון למחלוקת המשפטית מגיע באופן בלתי מודע ובהברקה המבוססת על ניסיון מקצועי".



הנשיא הפורש גורן, שחלש על בית המשפט המחוזי במשך 11 שנה, קרא למחוקק למצוא פיתרון לתופעת "המגה-תיקים". תיקים אלו עוסקים בעיקר במשפחות הפשע ובתביעות כלכליות אזרחיות בהיקף ענק וכוללים עדויות של עשרות עדים ועשרות אלפי עמודי פרוטוקול. לדברי גורן, יש ליצור הסדרים יעילים יותר למשפטים כאלה ולהגביל את היקף כתבי הטענות המוגשים במסגרתם.



הנשיא גורן אמר עוד כי לאור המשבר הכלכלי, מחלקת הפירוקים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות סגנית הנשיא ורדה אלשיך זקוקה לתוספת כוח אדם. לדבריו, בחודשים הקרובים צפויה תוספת של כ-10% במספר השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully