וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר הפיננסי העולמי: פריחה בבנקאות של הלוואות קטנות באמריקה הלטינית

נמרוד הלפרן

1.3.2009 / 12:31

הבנק העולמי והבנק הגרמני KfW הקציבו חצי מיליארד דולר לתמיכה בשירותים מיקרו-פיננסיים



בנקאות של הלוואות קטנות, או מיקרו-פיננסים, צוברת תאוצה באמריקה הלטינית על רקע הירידה באמינות המגזר הבנקאי העולמי. זאת, בעקבות המשבר החמור ביותר שידע המגזר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30' של המאה הקודמת.



שיעור החדירה של שירותים מיקרו-פיננסיים במדינות דוגמת פרגוואי, צ'ילה ופרו מגיע ל-25% עד 35%. בבוליביה - אשר סבלה ממשבר במגזר הבנקאי בתחילת העשור - מגיע שיעור החדירה ל-160%, מאחר שחלק מהלווים נוטלים הלוואות קטנות מכמה בנקים במקביל, לפי נתוני הבנק העולמי.



בכלכלות גדולות יותר באמריקה הלטינית דוגמת ברזיל וארגנטינה שיעור החדירה נמוך יותר ועומד על כ-3%, אולם גם שם נרשם גידול.



העיתון "פייננשל טיימס" דיווח בשבוע שעבר כי בנקי הלוואות קטנות באמריקה הלטינית החלו באחרונה להרחיב את מגוון השירותים שהם מציעים גם לתחומים של שירותים בנקאיים נוספים, דוגמת חשבונות חיסכון וביצוע פעולות פיננסיות בסיסיות כמו תשלום חשבונות.



בחודש שעבר, השיקו תאגיד הפיננסים הבינ"ל (IFC) - זרוע של הבנק העולמי - ובנק הפיתוח הגרמני KfW קו אשראי בסך 500 מיליון דולר לתמיכה בשירותים מיקרו-פיננסים ברחבי תבל.



אמריקה הלטינית היתה החלוצה בתחום בנקאות ההלוואות הקטנות בשנות ה-70', ושיעור החדירה בה מן הגבוהים בעולם. אם כי שירותים מיקרו-פיננסים התפשטו מאז ברחבי העולם.



בנק ההלוואות הקטנות גראמין בבנגלדש, שאותו ייסד בשנת 1983 הכלכלן וחתן פרס נובל לשלום, מוחמד יונוס, היה הבנק הראשון בעולם שהעניק הלוואות קטנות - רובן ככולן לנשים החיות בעוני בבנגלדש - וזאת ללא קבלת ערבויות בתמורה. הבנק העניק עד כה הלוואות קטנות ל-7 מיליון בני אדם, 97% מהם נשים, בסכום ממוצע של 200 דולר. סך ההלוואות שנתן הבנק מאז היווסדו מסתכם ביותר מ-6.5 מיליארד דולר.



בשנה שעברה הודיע בנק גראמין כי יתחיל להעניק הלוואות קטנות גם לעשרות מיליוני עניים בארה"ב - מהלך אשר סימן את כניסתו הראשונה של הבנק אל כלכלה מפותחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully