וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: האתגר המרכזי בפניו ניצבת כיום קבוצת דיסקונט הוא שיעור הלימות ההון

TheMarker

1.3.2009 / 12:37

שיעור הלימות ההון של הבנק עמד בסוף הרבעון השלישי ב-2008 על שיעור של כ-10.6%, מול הדרישה שהעמיד המפקח על הבנקים להלימות בגובה של 12%



בהתיחס להודעת הרווח של בנק דיסקונט מעריך היום יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר כלל פיננסים כי החשש העיקרי בנוגע לאזהרה הוא העובדה שלא צויינה בה התייחסות ליחס הלימות ההון של דיסקונט. שיעור הלימות ההון של הבנק עמד בסוף הרבעון השלישי ב-2008 על שיעור של כ-10.6%, מול הדרישה שהעמיד המפקח על הבנקים להלימות בגובה של 12%.



לדברי בן זאב "ההפסד הצפוי ברבעון ארבע לצד השפעות שערי החליפין עלולים להביא את יחס הלימות ההון קרוב מאוד ל-10% בסוף הרבעון הרביעי".



בבית ההשקעות מעריכים כי זהו האתגר המרכזי בפניו ניצבת כיום קבוצת דיסקונט והמפתח להתמודדות איתו יהיה חייב בגיוס נרחב של שטרי הון בסכום המוערך בכ-2.0-2.5 מיליארד שקל. להערכת בן זאב, דיסקונט יודיע בימים הקרובים על ניצול מלוא מסגרות הערבויות שהממשלה תעמיד לו בכדי לחזק את הלימות ההון.



לדברי בן זאב "תוצאה נלווית לאתגר הלימות ההון של דיסקונט הוא ירידה ברמת התחרות בשוק האשראי, כאשר דיסקונט מוריד את הרגל מהגז. ירידה ברמת התחרותיות תשחק לידי הפועלים ולאומי במגזר העסקי ולידי מזרחי באשראי למשכנתאות". בן זאב סבור שתוצאות כ.א.ל ימשיכו להיות חזקות ולשמש כנקודת אור וזרוע חזקה של קבוצת דיסקונט ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully