וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סין: כלכלת סין החלה להראות סימני התאוששות בעקבות חבילת התמריצים

סוכנויות הידיעות

1.3.2009 / 13:08

בנובמבר חשפה ממשלת סין חבילת תמריצים בסך 585 מיליארד דולר; בינואר זינקה הצריכה הפרטית ב-18%



ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, אמר אתמול כי כלכלת סין החלה להראות סימני התאוששות מהמשבר הכלכלי העולמי, בשל התחלת יישומה של חבילת התמריצים הממשלתית. עם זאת הזהיר וון כי השלכות המשבר הכלכלי עדיין מתפשטות ברחבי סין, וכי המאבק בהשפעת המשבר לא יהיה קצר.



"מאמצי הממשלה להתמודדות עם המשבר הפיננסי כבר מראים תוצאות ראשוניות", הדגיש ראש הממשלה. וון התייחס בנאומו לעלייה בפעילות ההלוואות של הבנקים הסיניים, לזינוק במכירות הקמעוניות בינואר ולעלייה בתפוקת החשמל כסימן להקלה בהאטה של כלכלת סין.



כלכלת סין, השלישית בגודלה בעולם, צמחה ב-6.8% בלבד ברבעון הרביעי של 2008 - קצב הצמיחה האיטי ביותר של המדינה מזה שבע שנים. זאת, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הוביל לנפילה ביצוא ולירידה חדה בתפוקה התעשייתית. בנובמבר חשפה ממשלת סין חבילת תמריצים בסך 4 טריליון ין (585 מיליארד דולר) הכוללת השקעות ענק בתשתיות, במטרה לעודד את הצמיחה ולבלום את ההאטה הכלכלית. מאז ספטמבר, הוריד הבנק המרכזי של סין את הריבית 5 פעמים והממשלה העניקה הקלות מסים ליצואניות במטרה להיאבק בהשפעות המשבר.



לדברי וון, הצריכה הפרטית בסין זינקה ב-18% בחודש ינואר לאחר שבמשך חודשים ירדה בעקבות ההאטה הכלכלית. עם זאת, וון ציין כי הנתונים החיוביים עשויים להיות מושפעים מגורמים תקופתיים. "המשבר יהיה ארוך וכואב, ועלינו להיות מוכנים לנקוט אמצעים דרמטיים בכל מקרה כדי להקטין את נזקיו". לפי הערכות ממשלת סין, 20 מיליון מתושבי הכפרים שהיגרו לערים הגדולות איבדו את עבודותיהם בשל סגירת אלפי מפעלים מאז תחילת המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully