וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיים בציון עובר

רוני קדר

1.3.2009 / 14:28

מרכזי הערכה ומיון הם כלי חשוב לסינון מועמדים פוטנציאליים לעבודה. כדי לעבור בהצלחה-הכינו עצמכם מראש, והיו מלאי ביטחון

מרכזי הערכה נועדו בעיקר על מנת לברור בין מועמדים לתפקידים מסוימים, בדר"כ של שיווק ומכירות ומטרתם היא לבחון את המועמד בסיטואציות שונות, וכן לבחון את האינטראקציה עם מועמדים שונים, וכל זאת כחלק מתהליך הקליטה והמיון שלו.

מרכזי המיון, שעשויים להתמשך כשלוש שעות, מאגדים קבוצה של בין שמונה לעשרה מועמדים בכל פעם (תלוי במשרה הרלוונטית). המנחה המעביר את היום, הוא נציג מטעם מרכז ההערכה ואליו מצטרף לפעמים גם נציג המחלקה הרלוונטית בחברה אליה מיועד מרכז ההערכה.

שלבים במרכז ההערכה

כל השלבים במרכז ההערכה עוסקים באינטראקציה קבוצתית. בכל שלב בודקים את מוכנות ומסוגלות המועמד להשפיע על הקבוצה או למכור.

בתחילה, מציג כל מועמד את עצמו: בדרך כלל זה יהיה שם, גיל ומקום מגורים. המנחה אינו נותן הנחיה מדויקת בנוגע למה צריך לומר ולכן ספרו על תעסוקתכם לאחרונה בין אם זהו תפקיד אחרון, טיול ארוך בחו"ל או שירות צבאי. זה גם המקום להסביר לנציג ולשאר הקבוצה למה אתה חושב שאתה מתאים לתפקיד.

לאחר מכן מתקיימת דינמיקה קבוצתית המתנהלת בדרך כלל בשתי קבוצות. כל מרכז הערכה מקיים תרגילים שונים וזאת בהתאם לתפקיד אותו מחפשים. לדוגמא, אם רוצים לבדוק את רמת כושר הביטוי של חברי הקבוצה (נהוג במכירות או שירות לקוחות) מעמידים בפני המועמדים נושא כלשהו עליו הם צריכים לקיים דיון.

השלב הקבוצתי האחרון הוא סימולציות קבוצתיות של שירות או מכירה. במקרים כאלו, הסימולציות יכולות להיות שונות אבל בשורה התחתונה, בודקים את אותם הדברים: כיצד אתם משוחחים עם חברי הקבוצה והאם יש לכם כישורים חברתיים.

בסוף התהליך, מתקיים סינון כאשר בו משאירים את המועמדים המתאימים להמשך ראיונות אישיים.

מה בודקים במרכזי הערכה

כשמועמד מגיע למרכזי הערכה, מחפשים אצלו תקשורת בין אישית ותקשורת עם הקבוצה. חשוב לציין שאם מתקיים ויכוח בין חברי הקבוצה, דבר שהבוחנים מקווים שיקרה, הם ירצו לראות מה היכולת של אותו מועמד לנצח בויכוח ולהשפיע על שאר חברי הקבוצה. כמו כן, הם מחפשים לראות את יכולת הפשרנות והויתור: מצד אחד, אל תהיה עקשן, מצד שני תראה יכולת מנהיגות וכוח לסחוף אחריך אנשים.

דבר נוסף שבודקים הוא יכולת המכירה והשיווק: הבוחנים בודקים מהו חתך הדיבור של המועמד, מהן היכולות הרפרזנטטיביות ויכולות המכירה שלו, וכן מסתכלים על רמת הביטחון העצמי.

טיפים חשובים

הנה כמה טיפים חשובים ביותר באדיבות רועי שילוח, סמנכ"ל שיווק קבוצת 'נישה-השמה איכותית'

היו ייצוגיים-על הגברים לבוא מגולחים, ולנשים מומלץ להסתרק בבוקר. כדאי לבוא לבושים בטוב טעם: לבוש סולידי שאינו בולט יותר מדי, כי חשוב להבין שבגד הוא חלק מרושם ראשוני.

הגיעו עם המידע המקסימלי שאתם יכולים להשיג על החברה עצמה, ועל התפקיד עליו אתם מתמודדים. שאלו אנשים מהתחום לגבי דרישות התפקיד והעבודה וכך תוכלו להרשים את המראיין עם הידע שבידכם.

הקפידו על זמנים ואל תאחרו-ההמלצה היא להגיע לפני תחילת יום ההערכה כדי לחוש את המקום ולחוש את האנשים סביבך. דעו כי בכל יום הערכה מחפשים בדרך כלל את השניים הבולטים ולכן נסו לראות מול מי אתם מתמודדים ולהרגיש את האנשים שסביבך.

רצינות ומקצועיות-זה לא המקום למצוא בחורה או חברים. הגיעו רציניים ומקצועיים כי זה הזמן להציג ולמכור את עצמכם.

בזמן יום ההערכה, אל תתעסקו בשום דבר אחר פרט למשימות שלכם מאחר וכל פרט וכל תנועה נלקחים בחשבון-אל תציצו בטלפון הסלולרי ואל תבדקו את השעה בכל פעם.

נסו שלא לשבת 'קפואים'-אם לא תדברו כלל ולא תראו נוכחות עלולה להיות על כך השפעה שלילית. נסו ליצור קשר עין עם חברי הקבוצה והבוחנים עוד בתחילת יום ההערכה כדי להראות אסרטיביות.

היו טבעיים ככל האפשר ואל תנסו לשייך תכונות שאינן 'אמיתיות'. הבוחנים יודעים מתי אתם מתנהגים לא כתמיד.

היו מוכנים לשאלות מצד הבוחנים ולכן אל תיתפסו שאננים ולא מרוכזים.

במידה והתקילו אתכם בשאלה שעליה אינכם יודעים את התשובה, אמרו שאכן אינכם יודעים במה מדובר אבל מאוד תשמחו לחזור בהמשך עם תשובה.

ובסופו של דבר, דעו-מי שעובר את מרכזי ההערכה הם טיפוסים מושכי תשומת לב שמגיעים מוכנים ליום כזה: הם רהוטים וורבליים, בעלי ביטחון עצמי גבוה ומלאי כריזמה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully