וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יודפת ובורג הגישו הצעה משופרת לויטה פרי הגליל

חיים ביאור

1.3.2009 / 14:01

ההצעה החדשה כוללת הזרמת הון של 17 מיליון שקל וניתנה לקראת אסיפות הנושים והדיון בבית המשפט ביום חמישי הקרוב

קבוצת יודפת, שהוקמה על ידי האגודה החקלאית במושב יודפת, וחלק מבעליה הנוכחיים של חברת ויטה פרי גליל, בהם יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, הגישו הצעה משופרת להסדר נושים למפעל ויטה פרי גליל שבחצור הגלילית.

ההצעה הועלתה לקראת אסיפות הנושים של מפעל ויטה, העומדות להתקיים בימים אלה, ולקראת הדיון על עתידו של המפעל שיתקיים ביום חמישי השבוע בביהמ"ש המחוזי בחיפה.

על פי הצעת הקבוצה, יוזרמו לפרי גליל מיד עם אישור הסדר הנושים 17 מיליון שקל. במקביל, יופקד בידיו של נאמן - שייקבע על ידי העובדים - סכום של 12.2 מיליון שקל, שאמור לשמש רשת ביטחון עבור העובדים. קבוצת יודפת גם מבטיחה, שלא יפוטר איש מבין 500 המועסקים במפעל וכי לא ייפגעו הסכמי השכר הקיבוציים הקיימים בו וכי מעמדו של הוועד יישמר.

הקבוצה מציעה לבנקים החזר של כל חובות פרי גליל בפריסה ל-20 שנה, תוך השארת כל הערבויות והשיעבודים בידי הבנקים. כדי להבטיח הסדר זה, מבקשת יודפת מהבנקים שנה של "חסד" למטרת התארגנות מחודשת במפעל. עוד מציעה הקבוצה חלון של 6 עד 12 חודשים בתחילת ההסדר, במהלכם הבנקים יוכלו לקבל כסף מיידי להפחתת החוב.

לחקלאים, שהם נושים מובטחים של החברה, קבוצת יודפת מציעה שתי חלופות: על פי החלופה הראשונה יוחזרו להם 80% מסך החוב בפריסה ל-10 שנים. לפי החלופה השנייה, החקלאים ישקיעו בחברה כספים ויקבלו בתמורה מניות בחברה, לפי גודל ההשקעה. לנושים הרגילים הקבוצה מציעה שני מסלולי החזר: תשלום החוב במשך 20 שנה ללא ריבית, או החזר שליש מהחוב בתוך 5 שנים.

אם ההצעות להסדר נושים המתגבשות בימים אלה לא יתקבלו, צפויה פרי גליל להימסר לכונס נכסים. ביהמ"ש עמד להחליט על כך בשבוע שעבר, לבקשת הבנקים (להם חייב המפעל כ-150 מיליון שקל), אך דחה את החלטתו בעניין הבקשה לכינוס נכסים ליום חמישי השבוע.

כלל החובות של תשלובת ויטה מסתכמים ב-263.2 מיליון שקל. הערכות הן שהמנהלים המיוחדים של התשלובת יקבלו עד למועד הדיון בביהמ"ש הצעות נוספות להסדר נושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully