וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשק במיתון דרושים סטודנטים

גיא קלנר

1.3.2009 / 14:25

חסכון חכם בסעיף השכר מחייב העסקת סטודנטים: גמישים, זולים, ומוכנים לעבוד במשרה חלקית - WINWIN לשני הצדדים

המשבר הכלכלי, שטרם סיים לתת את אותותיו, פוגע כמעט בכל עסק בכל מגזר ומגזר. כמנכ"ל של חברה הנותנת שירותי השמה, אני מוצא את החברות בימים אלו "מהדקות את החגורה" וחלקן אף מתנהלות בפאניקה, אל מול העתיד לבוא.

לעניות דעתי, על אף הצבע הירוק שחזר לאחרונה לבורסה באחד העם, אני צופה כי עם הקמת הממשלה החדשה, המיתון יעמיק לאור עיצוב סדר יום חדש לכלכלה הישראלית על ידי שר האוצר שיהיה אמור להתמודד עם האתגרים הקיימים, בין השאר בור של 50 מיליארד שקל בתקציב המדינה.

סעיף כוח האדם בכל חברה יצרנית הינו סעיף משמעותי ביותר ובחברות ובארגונים נותני שירותים, דוגמת עורכי דין ורואי חשבון סעיף זה מאמיר עוד יותר. בעת מיתון חברות מחפשות לצמצם את סעיף הוצאה זה וישר הולכות לפתרון הקל של פיטורין, ירידה לחלקיות משרה וגיוס כוח אדם זול.

מצב משברי מחייב חשיבה מחוץ לקופסה ולחיפוש אחר פתרונות זמינים לטובת העסק. ניתוח לעומק של תמונת כוח האדם יכולה להצביע על יתרון משמעותי להעסקת סטודנטים במשרות פנויות.

לציבור הסטודנטים יתרונות רבים בתחום התעסוקה בתקופה הנוכחית. מעסיק יכול לצאת מתוך נקודת ההנחה כי כשהוא מעסיק סטודנט הוא יודע כי האחרון עבר מסננת ראשונית בעת קבלתו ללימודים אקדמיים.

איוש הסטודנטים במשרות חלקיות יכול להתאים לשני הצדדים בצורה מושלמת, שעה שסטודנט צריך להרכיב את לוח הזמנים התעסוקתי שלו אל מול מערכת השעות האקדמית. עבודה במשמרות, חלקיות משרה וגמישות בלוח הזמנים הם נדבך חשוב למעסיק בתקופה של משבר, ולסטודנטים בתקופת הלימודים.

תרומה לצמיחה

מהיכרות אישית עם ציבור הסטודנטים, אני יודע כמה חשוב להם לעבוד בעת הלימודים על מנת לכלכל את עצמם בכבוד ולא להיות מעמסה כלכלית על הוריהם, (גם לאלו שיכולים לשאת בכך).

בעל עסק אשר מעסיק סטודנט מבטיח את המשך לימודיו של הצעיר והצעירה "בראש שקט". בראייה הלאומית הרחבה יותר, המעסיק סטודנטים, תורם לצמיחה העתידית של מדינת ישראל ע"י המרצתם להשלים את לימודיהם, ובכך להגדיל את מספר האזרחים בעלי תארים אקדמיים, שעל פי כל המחקרים סיכויהם להיות מובטלים בעתיד קטן יותר.

על כן, העסקת סטודנטים בעת משבר הינה בבחינת פתרון של win-win לכל הצדדים. כושר הייצור של העסק נשמר ובעלויות נמוכות יותר, ציבור רחב של עובדים ישמור או יקבל מקום עבודה בעת לימודיו, והמדינה תזכה להשבחה של היכולות המקצועיות של הסטודנטים.

בימים אלו של איוש מחדש של השרים בממשלה, אני שב וקורא לשר התמ"ת, לשר החינוך, התאחדות התעשיינים ואגודות הסטודנטים לחבור יחד על מנת להקים מנגנון השמה לאומי לסטודנטים במשק ובתעשייה, תוך עידוד תעסוקת הסטודנטים בתחום הלימודים שלהם.

כך שעם תום הלימודים הסטודנט הינו בעל ניסיון תעסוקתי בתחום לימודיו והמעסיק מקבל כבר עם סיום הלימודים עובד בעל השכלה וניסיון. במשך שנות ההתמחות המעסיק זוכה לעובד אשר לומד את הנושא בו הוא מועסק ומפתח לו עובד בעל מחויבות ומסלול הכשרה ותעסוקה ארוך טווח. - זו השעה לעובדים עם השכלה!

גיא קלנר הינו מנכ"ל חברת "נכס" החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א ומנכ"ל חברת "ג'וב טוב" – חברת השמה סטודנטיאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully