וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור :"לא נאשר תוכניות חדשות למגורים מעבר לתוכניות הקיימות"

גיא ליברמן

1.3.2009 / 14:46

הצהרתו של צור מנוגדת לחלוטין לקווי המדיניות שביסס קודמו בתפקיד מאיר ניצן, במשך שנות כהונתו הרבות



"לא נאשר תוכניות בנייה למגורים בראשון לציון מעבר לתוכניות המאושרות או לתוכניות שקיימות בתהליכים תכנוניים", כך מצהיר ראש עיריית ראשון הנכנס דב צור. לדבריו, העיר זקוקה כעת לשדרוג משמעותי של אזורי התעשיה של העיר ולפיכך תוכניות שהעירייה תקדם יהיו רק של אזורי התעשיה הקיימים וכן כאלה שהיו מתוכננים בתוכניות עתידיות.



עם זאת, מבקש צור להנמיך את הלהבות שהצהרה כזו יכולה לחולל: "עדיין יש כיום כ-20 אלף יחידות דיור בתכנון, כך שמדובר בהחלטה שלא תראה בשטח בטווח הקרוב". כחלק מהגישה החדשה שמבקש צור להנחיל בעיר, לא יאושרו תוכניות פינוי בינוי חדשות, מעבר לחמשת התוכניות שעד כה החלו בתהליכי תכנון לגביהן. מדיניות זו מצדו של צור מנוגדת באופן מהותי מהמדיניות שהנחיל קודמו בתפקיד, מאיר ניצן, שתמך בתוכניות בנייה רבות שהביאו לגידול משמעותי במספר התושבים בעיר.



" הקווים הכלליים אומרים שלא נבנה יותר בשטחים הפתוחים, מעבר לתהליכים הבלתי הפיכים של תוכניות קודמות שכוללות 20 אלף יחידות דיור חדשות בעיר", מדגיש צור. "הגישה החדשה נקבעה לפי ההבנה שמספר התושבים האופטימלי עבור העיר עד שנת 2020 הוא 250 אלף, כאשר כבר כיום יש ביער 243 אלף תושבים, כך שאנחנו צפויים לעבור את היעד הזה".



לדברי צור, המתחמים שהעירייה לא תאפשר אישורי תוכניות לבנייה למגורים חדשים יהיו מתחם צריפין, אזורים סמוכים לים וכן שטחים חקלאיים המקיפים את העיר: "לגבי תוכניות מאושרות או כאלה שבתכנון כמו נחלת יהודה, הבנייה תתאפשר. הכוונה היא רק לאותם אזורים חדשים בהם בעתיד מתוכננת בנייה".



עם זאת, את שטחי התעשיה והתעסוקה, צור מתכנן לקדם בצורה משמעותית: "אנחנו נגדיל את שטחי התעסוקה, בעיקר עבור תחום ההיי-טק והשירותים הפיננסיים בעיקר במערב העיר. כביש 431 שנפתח לתנועה לאחרונה מקצר עד מאוד את הגישה לעיר והחוצה ממנה. למשל, ביום שישי האחרון, נסעתי לירושלים ובזכות הכביש הזה הנסיעה ארכה 27 דקות בלבד, זה שינוי דרמטי. נפתח גם את איזור מעוין שורק וגם איזור בתולי חדש שכולל 1000 דונם לשטחי תעסוקה ותעשייה".



מי שעלול להיפגע מהגישה החדשה של העירייה הן חברות בנייה שביקשו לקדם בעיר תוכניות של פינוי בינוי. בשנות כהונתו של ראש העיר הקודם, מאיר ניצן, יזמו חברות בנייה רבות מספר רב של פרויקטים לפינוי בינוי בעיר, כאשר 5 מהן כבר נכנסו לתהליכים ממשיים, כולל פרויקט אחד של חברת אחים דוניץ, שכבר החל בפועל.



כעת, מצהיר צור כי לא יקדם תוכניות נוספות: "פינוי בינוי נעשה על תא שטח קיים, בו אני בונה פי 5 דירות מהכמות שקיימת כיום. בסך התוכניות עליהן דיברו בעבר, מדובר על שטחים בהן קיימות כ-70 אלף דירות ישנות שיהפכו ל-350 אלף דירות חדשות, ולמעשה מדובר על תוספת של 280 אלף דירות וזה לא ייתכן". לדברי צור, העירייה תקיים בימים הקרובים מסיבת עיתונאים בה היא תציג את תוכניותיה התכנוניות לשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully