וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני העצמאים לבג"ץ: על האוצר לעדכן את הוצאות האש"ל המותרים לניכוי ממס

חיים ביאור

1.3.2009 / 17:32

כיום מכיר האוצר בעלות של 7 שקלים לארוחת צהריים; בלה"ב דורשים הכרה ב-60 שקל לארוחת צהריים


לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב) ועו"ד ענת ארז עתרו אתמול לבג"ץ נגד שר האוצר רוני בר און, ומנהל רשות המיסים יהודה נסרדישי, בבקשה שיורה לאוצר לעדכן את תעריפי האש"ל אותם ניתן לנכות לצרכי מס. בעתירה טוענים נשיא לה"ב, עו"ד יהודה טלמון ועו"ד ענת ארז, כי תעריף האש"ל המוכר לצרכי ניכוי כמס לא עודכן מאז 1985, למרות עליית המדד וקביעה בתקנות מס הכנסה כי על שר האוצר לעדכן את התעריף מדי תקופה, על פי האינפלציה במשק.

בעתירה נטען כי הוצאות האש"ל המותרות לניכוי בשל ארוחת בוקר, ארוחת צהריים או ארוחת ערב, העומדות כיום על 4 שקלים בלבד, אמורים להיות כיום 14.85 שקל עבור ארוחת בוקר, 59.40 שקל לארוחת צהריים ו-29.70 שקל לארוחת ערב. אם אין קבלות, הנישום יהיה זכאי לניכוי של 14.85 שקל עבור ארוחת בוקר, 44.55 שקל לארוחת צהריים ו-14.85 שקל לארוחת ערב. העותרים דורשים גם לשנות רטרואקטיווית את תעריפי האש"ל לשנים 2008-2002 ולהחיל מנגנון עדכון תעריפים אוטומטי.

אנשי לה"ב מציינים כי מבדיקה שערכו עולה כי מאז 85', מדד המחירים עלה בלא פחות מ-1385%, אך התעריפים המוכרים לניכוי עומדים על שקל אחד לארוחת בוקר, 4 שקלים לארוחת צהריים ושני שקלים לארוחת ערב. משא ומתן על עדכון התעריפים המתנהל בין לה"ב לבין האוצר ורשות המיסים לא הניב תוצאות מעשיות "ומיסוי היתר של מאות אלפי עצמאים נמשך כבר למעלה משני עשורים. שבעת השקלים שבהם המדינה מכירה להוצאות אש"ל ליום שלם אינם מספיקים אפילו למנת פלאפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully