וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות להירשזון: העברת כספים לבנך כדי להציל את עסקיו

הילה רז

1.3.2009 / 18:55

הירשזון: "אני לא מכיר את החובות של בני עופר לבנקים; מעולם לא התחשבנו בתוך המשפחה"



הסתיים שלב החקירה הנגדית של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, המואשם בגניבת 2.5 מיליון שקל מכספי הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). את יום העדות האחרון שהוקדש לחקירה הנגדית מיקד התובע בניסיון להבין מדוע לא תועדו ההכנסות וההוצאות של הירשזון - כספים שקיבל מדודתו מאיטליה, מגיסו המנוח, מבנו עופר הירשזון ומגורמים בהע"ל.



התובע, עו"ד אלי שואף-שוורץ, ניסה להבין מה בדיוק עשה הירשזון במיליונים שזרמו בחשבונותיו. הירשזון טען כי הוצאות הכספים לא נרשמו על ידו,מכיוון שהוא לא היה אמור לבצע את הרישומים, אלא הגזבר המנוח של הע"ל, גדעון בן צור. לדבריו, "אנשים בעמותת מצעד החיים ידעו שלקחתי לנסיעות לפולין יותר מ-3,000 דולר במזומן. אם הגזבר נתן לי - אני מניח שהוא רשם זאת". הירשזון הסביר שמדובר בהוצאות מיוחדות שהיה עליו לשלם לאנשים בפולין, על מנת לאפשר את קיום מצעד החיים והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.



לאחר מכן עבר התובע לחקור את הירשזון בנוגע למימון הפריימריז בליכוד בסוף 2002. התובע שאל כיצד מימן הירשזון את הפריימריז מבלי שבוצעו פעילות מיוחדות בחשבונות הבנק של הירשזון. הירשזון השיב: "מימנתי את הכסף מתרומות, תפנה לליכוד. יש להם רשומות מפורטות של התורמים שלי. לא קיבלתי מהכסף הזה אגורה אחת. הגעתי בבחירות האלו למקום 36 בליכוד, לא למקומות הראשונים".



במהלך עדותו בבית המשפט ציין הירשזון מספר פעמים כי מקור ההפקדות בחשבונות הבנק שלו, היו מבנו הבכור עופר, איש עסקים שעמד בראש מספר חברות ציבוריות. לימים, החברות בראשן עמד הבן נקלעו לחובות כבדים והגיעו להליכי חדלות פרעון. הירשזון האב הגן בחירוף נפש על גרסתו, לפיה בנו סייע לו בעת מצוקה, ואולם גרסת הפרקליטות הפוכה לחלוטין. לטענת הפרקליטות, הירשזון האב העביר לבנו סכומים העולים בצורה ניכרת יחסית על הסכומים אותם העביר הבן לאב - האב נחלץ לעזרת עסקיו הכושלים של הבן, חתם על ערבויות במיליוני שקלים, וכיסה חובות אישיים מכספים שקיבל מהסתדרות הע"ל כפיצויים עם עזיבתו באמצעות המזומנים שקיבל.



הירשזון אישר כי ב-96' עזר לבנו עופר, שהיה במצב קשה, אך סירב לאשר את דברי התובע, לפיהם עזר לו גם בשנים שלאחר מכן. לדברי הירשזון, "עופר נותן לי עד היום כסף. בין השנים 2001-2004 יש העברות כספיות ממנו על יותר מחצי מיליון שקל. עופר ואני מעולם לא התחשבנו בתוך המשפחה. כשהיה חסר לו אני נתתי לו, והוא נותן לי עד היום". עוד הוסיף: "אנחנו רואים היום חברות במצב כלכלי רע, כי התקופה רעה. זה אומר שמחר הם לא יכולים להימצא במצב אחר? אני לא מכיר את החובות של עופר לבנקים".



לגבי חוב בסך 214 אלף שקל, עליו חתם הירשזון האב כערב לבנו, הסביר: "אני חתמתי לעופר כאבא שלו, אתה רואה שאנחנו משפחה קרובה, אני לא מכיר את העסקים שלו, אני לא מעורב בהם, לא יודע מה קורה בהם, אבל עופר ביקש ממני כאבא שלו לחתום לו ערבות. תמיד אחתום לו, כאב. זה לא נכון שנתתי לו יותר כספים ממה שהוא נתן לי".



הירשזון הסביר כי לאנשי עסקים תמיד יש זכויות וחובות. "לכל חברה היום במשק יש חובות במאות מיליונים לבנקים, כי ככה עושים עסקים, אבל זה לא אומר שאין לה מזומנים וזכויות. זה מהלך עסקי רגיל. אני לא מתעניין בעסקים של הבן שלי. כשהוא ביקש שאחתום - חתמתי, לא הייתי מעורב בזה".



התובע ציין כי על אף שהירשזון קיבל כסף רב ממספר מקורות, בנוסף למשכורתו כח"כ, היה מצבו הכלכלי גרוע, עד שבאוגוסט 220 נקלע למינוס של 220 אלף שקל, וכמעט הפסיקו לכבד צ'קים וכרטיסי אשראי שלו.



לגבי טענות לשדרוג הרכב שמומן על ידי הע"ל, הסביר הירשזון כי תקופת הליסינג של מכונית הוולו שהייתה לו הסתיימה, ולכן הוחלט לרכוש לו את המודל החדש. הפרקליטות הציגה להירשזון נאום שנשא בפני עובדי הע"ל באותה תקופה ובה הוא מסביר להם כי המצב הכלכלי של הע"ל הורע, ולכן ייפגעו הזכויות הסוציאליות של העובדים. "למה לא אמרת לעצמך אז שאם יש קיצוצים תוותר על הוולו S80 לטובת רכב זול יותר?" שאל התובע. הירשזון השיב: "לא ידעתי מה השווי, אנשי אחזקה טיפלו בכך. חשבתי שמחליפים זאת באותו סכום של הקודם".



לקראת סוף העדות, ניסה התובע לדחות טענה אפשרית של הירשזון לה רמז בעדותו בעבר, לפיה ייתכן שהוא יבקש "הגנה מן הצדק", בשל היותו נרדף על ידי התקשורת. לפי טענה זו, יבקש הירשזון לזכותו, מאחר שלא ניתן לשפוט אותו באופן אובייקטיווי. זאת, בשל הפרסומים השליליים נגדו בתקשורת המטים את הצדק. בתגובה, הבהיר עו"ד שוורץ-שואף כי הירשזון עצמו שכר משרד יחסי ציבור המלווה אותו משלב החקירות במשטרה ומאפשר לו להציג את גרסתו בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully