וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי תובעת את החברה של בן דב

הילה רז

1.3.2009 / 19:55

רפאלי תובעת את יבאנית סמסונג ב-4.4 מיליון שקל: לא שמרו על צניעותי, העבירו תמונות פרטיות והודעות SMS ללא ידיעתי

בר רפאלי תובעת 4.4 מיליון שקל מחברת סאני תקשורת, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג. התביעה מתייחסת לסרטון פרסומת שצולם ב-2006.

לטענת רפאלי, אילן בן-דוב העביר בשידור חי את צילומי הפרסומת בלי ידיעתה, "מבלי שעברו עריכה כלשהי כדי לשמור על צניעותה של התובעת ולמנוע פגיעה בכבודה".

מי שכיהן אז כדירקטור יחיד בסאני היה אילן בן דוב - שהוא גם בעל השליטה באתר תפוז. עוד נטען בתביעה: הפרסומת שודרה גם בקולנוע בניגוד לחוזה; ונעשה ניסיון לצלם תוכן של הודעות טקסט שנשלחו אליה.

התביעה הוגשה גם נגד סמנכ"ל החברה לענייני שיווק אברהם זיתם. בתביעה שהגישה רפאלי המחוזי בתל אביב היא טוענת כי ב-2006 חתמה אמה, ציפי רפאלי, על הסכם לפיו סאני תוכל להציג סרט פרסומת ולעשות שימוש בצילומי סטילז של בר רפאלי רק בישראל, במדיה מסוימות בלבד במשך ארבעה חודשים. על סאני נאסר למכור או להעביר את הצילומים לגורם אחר והיא התחייבה שלא לפגוע בכבודה המקצועי והאישי של רפאלי, ולא לבצע כל פעולה העלולה להשפילה או לבזותה. כן נאסר על סאני להשתמש בשמו של בן זוגה של רפאלי, השחקן ההוליוודי לאונרדו דה-קפריו.

לגרסת רפאלי, המיוצגת על ידי עו"ד יוסף מילר, פעילותה של סאני היתה רצופה בהפרות בוטות וקשות של התחייבויותיה ופגיעה קשה ברפאלי ובזכויותיה. "הנתבעים נהגו ופעלו משל היתה התובעת לקניינם ולהם, כביכול, הזכות לעשות ביחס לתובעת, לתצלומיה, לדמותה למוניטין שלה ולזכויותיה, ככל העולה על רוחם", נכתב בתביעה. לגרסת רפאלי, סאני ניצלה באופן בוטה את המוניטין שלה וחדרה לפרטיותה. רפאלי טוענת עוד כי סאני הוסיפה בחוזה תוספות מטעמה ועשתה בתצלומיה ובסרט הפרסומת בו היא מופיעה שימושים חורגים עליהם לא הוסכם בחוזה עמה. לגרסת רפאלי, סאני הוסיפה לחוזה עמה את האפשרות כי סרטוני הפרסומת ישודרו גם בקולנוע, אף שבהסכם המקורי הדבר לא נכתב.

לדברי רפאלי, התוספת נודעה לה באקראי רק ב-2007 במהלך פגישה שקיימו הוריה עם אילן בן-דב, שכיהן אז כדירקטור יחיד בסאני תקשורת. רפאלי מציינת כי לא הסכימה שהפרסומת תשודר גם בקולנוע והדבר לא הובא בחישוב שכר עבודתה.

רפאלי מאשימה עוד את סאני כי הזמינה צלמים ומקליטים מטעמה כדי ליצור סרט על אופן עשיית סרט הפרסומת. לגרסת רפאלי, הסבירו לה נציגי סאני כי מדובר בסרט תיעודי לצרכים פנימיים בלבד, אף שלטענת רפאלי הסרט הוקרן בשידור חי באינטרנט באתר תפוז, הנמצא בשליטת בן-דוב, במשך שעות ארוכות בניגוד להסכמות עמה וללא אישורה או ידיעתה. רפאלי מעריכה כי בסרט צפו כ-600 אלף גולשים. אף שלא התירה לצלמה לשידורים חיים.

באחד הקטעים לסרט הפרסומת, כותבת רפאלי בתביעתה, היא צולמה כשגבה מופנה לצלם שצילם אותה לסרט זה, תוך שהיא מסירה את חולצתה. "סצנה זו צולמה פעמים רבות חזור וצלם. הצילומים החוזרים ונשנים של סצנה זו צולמו בסרט פרי התרמית על ידי הנתבעים ושודרו בשידור חי, מבלי שעברו עריכה כלשהי כדי לשמור על צניעותה של התובעת ולמנוע פגיעה בכבודה", כותבת רפאלי. לטענתה הצילומים כללו גם צילומי תקריב לצג הטלפון שלה, שלא היה מתוצרת סאמסונג, על מנת שניתן יהיה לקרוא הודעות טקסט אישיות ופרטיות שכתבה.

"הצילומים שצולמו בגניבה נעשו וצולמו מתוך מטרה וכוונה לא הגונה ולא הוגנת לחשוף את תוכנן של אותן הודעות פרטיות ולחטט בענייניה האישיים והפרטיים של התובעת" כותבת רפאלי.

מסאני תקשורת נמסר: התביעה עדין לא הגיעה לידינו, לכשנקבל אותה נגיב בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully