וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד עו"ד גולדפרב חותך את שכר המתמחים החדשים

הילה רז

1.3.2009 / 22:27

המתמחים שהחלו את עבודתם במחזור הנוכחי ירוויחו כ-5,000 שקל לחודש לעומת שכר של 7,000 שקל במחזור הקודם



עוד אחד מסממני המצוקה של משרדי עורכי הדין: משרד עו"ד גולדפרב, המשרד השני בגודלו, הודיע על קיצוץ בשכר המתמחים שהחלו את התמחותם היום במשרד. המתמחים שהחלו את עבודתם במחזור הנוכחי ירוויחו כ-5,000 שקל לחודש. זאת לעומת חבריהם, המתמחים שהחלו את התמחותם בשנים האחרונות במשרד והרוויחו כ-7,000 שקל בחודש.



מחזור המתמחים הנוכחי שהחל את התמחותו כעת בגולדפרב מונה כ-15 מתמחים שסיימו את לימודי המשפטים באחרונה. מחזור המתמחים הנוכחי מצטרף למחזור של כ-15 מתמחים נוספים שהחלו את התמחותם בספטמבר 2008. שכרם של מתמחים אלו הופחת החל מחודש מארס ב-5% וירד מ-7,000 שקל לכ-6,650 שקל לחודש.



ביום חמישי האחרון הודיע משרד גולדפרב לעובדיו על הפחתת שכר בשיעור של 5%, וכן על הקטנה זמנית של ההפרשות הסוציאליות (ביטוחי מנהלים וקופות גמל), עד לסכום הנדרש על פי חוק. ההחלטות ייושמו החל מהחודש הנוכחי.



לפי הודעת המשרד משבוע שעבר, הצעדים מהווים חלק מתוכנית התייעלות אסטרטגית אשר גיבשה הנהלת המשרד להתמודדות עם המשבר, ונועדו להגביל עד כמה שאפשר את היקף הצמצום העתידי בכוח אדם. בחודשים האחרונים צימצמם המשרד ב-10% מכוח האדם השכיר במשרד וכ-15 עורכי דין פוטרו במספר צעדי קיצוצים. משרד עורכי הדין גולדפרב מעסיק כ-250 עובדים, מתוכם 35 שותפים וכ-90 עורכי דין שכירים.



הליך הגיוס של מתמחים במשרדי עורכי דין מבוצע בדרך כלל כשנתיים לפני שהמתמחה מתחיל את עבודתו במשרד. גיוסם של המתמחים שהחלו את עבודתם כעת, התבצע למעשה ב-2007, שנת פריחה בשוק ההון, בעת שקשה היה לצפות את התפתחות המשבר הכלכלי והיקפו.



ממשרד גולדפרב נמסר בתגובה כי שכרם של מחזור המתמחים הוותיק, שהחל את התמחותו בספטמבר 2008 הופחת בדומה להפחתה שהיתה לכלל עובדי המשרד. תנאי קבלתם של המתמחים החדשים נקבעו על פי תנאי השכר הרלוונטיים למציאות הנוכחית, ובמטרה לאפשר להם להתחיל את ההתמחות במועדה. כנהוג, המשרד מודיע למתמחים על תנאי שכרם ביום תחילת עבודתם במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully