וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S מעלות מכניסה את כלל ביטוח לרשימת מעקב, ומורידה את הדירוג של איילון בארבע דרגות

מאת אתי אפללו

2.3.2009 / 7:07

ענף הביטוח ממשיך להיחבט



>> אתמול הודיעה חברת דירוג S&P מעלות על הכנסת הדירוג של כלל אחזקות ביטוח, שדירוגה הוא ilAA מינוס, וכן את דירוג כתבי ההתחייבויות של חברת כלל ביטוח, שדירוגה הוא ilAA, לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. זאת בשל שחיקה מתמשכת בבסיס ההון המתואם של חברת הביטוח בחצי השנה האחרונה, וכן בשל בצורך בהשלמות הון נוספות לשם עמידתה בהון הרגולטורי הנדרש נכון לדצמבר 2008. כלל אחזקות ביטוח היא מקבוצת אי.די.בי.

התפתחויות אלו עשויות להגדיל את יחס המינוף של הקבוצה כולה. הגדלת היקף החוב בידי כלל אחזקות על בסיס תיק האחזקות הקיים תרע במידה מסוימת את מצבה הפיננסי של כלל אחזקות, וכן תאריך את משך הזמן שיידרש לחברת הביטוח לבנות את בסיס ההון שלה חזרה עם היציאה מהמשבר העולמי. זאת בשל הצורך בדיווידנדים מחברת הביטוח כמקור לסילוק החוב של כלל אחזקות.



מעלות מציינת כי נגישותה של קבוצת כלל למקורות מימון נוספים בשנה הקרובה עשויה להיות מוגבלת הן במערכת הבנקאות בשל מגבלת קבוצת לווים, הן בשוק ההון בשל תנאי החולשה בשווקים הפיננסיים.



בנוסף, הורידה מעלות את הדירוג לחברת ביטוח נוספת. היא הודיעה על הורדת הדירוג של חברת הביטוח איילון של בני משפחת רחמני בארבע דרגות - מרמה של A פלוס ל-BBB עם אופק יציב. כמו כל חברות הביטוח בישראל, איילון בנויה במתכונת של חברת אחזקות, המחזיקה בחברת הביטוח ומקבלת דיווידנדים ממנה.



בדו"ח מציינת מעלות: "להערכתנו, קיימת אי בהירות בהקשר להיקף הדיווידנדים שצפויה חברת הביטוח לחלק לחברת האחזקות תחת המגבלות הרגולטוריות". נכון לדצמבר 2008 יש לחברה חוב סולו בהיקף של 81 מיליון שקל, מהם אג"ח בהיקף של כ-63 מיליון שקל, שייפרעו בשלושה תשלומים שווים של קרן במארס 2009-2011. מעלות מציינת כי איילון פועלת לקבלת מקורות מימון בנקאיים.



מכלל נמסר בתגובה: "החברה מבקשת להדגיש כי אין מדובר בהורדת דירוג, אלא בהורדת 'אופק דירוג', שמשמעותו היא התראה מפני העתיד. בנוסף, למיטב הבנתנו הדו"ח של מעלות מתייחס לתוצאות הרבעון השלישי של החברה. כידוע, בשבועות האחרונים נקטה החברה פעולות להשלמת ההון הנדרש לה לסוף 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully