וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר: גילוי נאות

מעיין כהן

2.3.2009 / 7:07

מחוברת



>> עם כל הסימפטיה לאתרים וואלה, ynet ותפוז ולדאגתם הכנה לגבי הכנסות המדינה מפרסום באינטרנט ושימוש נאות במשאב ציבורי - טענותיהם נגועות במידה לא מבוטלת של חוסר גילוי נאות והצנעת השיקולים המסחריים שמאחורי עמדתם.

כך למשל, מנכ"ל וואלה אילן ישועה לא מצא לנכון להזכיר בשימוע את שיתוף הפעולה של וואלה עם yes - שאותו הוא מכתיר בכל הזדמנות כהצלחה ומנוע צמיחה. האם וואלה לא נהנית מקידום על גבי מסך הטלוויזיה? בהחלט כן - בפרומואים ובהפניות לאתר בסוף כל תוכנית. האם yes, שלה אסור להציג פרסומות, לא מפרסמת באופן עקיף את וואלה ונהנית מהכנסות של מיליוני שקלים כתוצאה משיתוף הפעולה הזה? בהחלט כן.



עוד משהו שישועה שכח לספר עליו בשימוע הוא המגעים שהוא עצמו ניהל עם רשת כדי לשדר את תוכני הטלוויזיה שלה - ובעצם ליהפך לאחד האתרים שהוא מתלונן עליהם. אם שיתוף הפעולה היה יוצא לפועל, האם גם אז היה משמיע את אותן טענות ומקווה להתערבות הרגולטור?



אותם הדברים נכונים גם לגבי ynet. גם מנכ"ל האתר, אבי בן-טל, לא מצא לנכון להזכיר בשימוע את שיתוף הפעולה של ynet עם HOT. שיתוף פעולה זה אמור לעלות מדרגה בחודש הקרוב, עם השקת אתר משותף לשני הגופים.



מעבר לכך, רק עכשיו סיכמה ynet על שיתוף פעולה עם רשת, שללא ספק יגדיל את הכנסותיה בתחום הווידאו המקוון. או אז, אם יורשה לנו לנחש ניחוש לא פרוע, תקדם רשת את האתר המשותף מעל המרקע - ואנו לא צופים מצדו של בן-טל תלונות או נסיעות ירושלימה לדיונים במועצת הרשות השנייה.



עד כאן בנוגע לגילוי הנאות. כעת נבחן את השאלה אם קידום נרחב בטלוויזיה עושה פלאים לרייטינג של אתר. נתחיל ברשת: כל הקידום שערכה לאתר שלה, אשר קיים כבר שנתיים, לא הצליח להביא עד היום להצלחתו. לפי גוגל טרנדס, באתר רשת ביקרו בתחילת ינואר כ-20 אלף גולשים ביום - לעומת יותר ממיליון ב-ynet וכ-800 אלף בוואלה.



לפני שמוזג עם ערוץ 10 במאי 2007 היה נענע10 האתר החמישי בגודלו בישראל - אחרי גוגל, וואלה, ynet ו-MSN - עם חשיפה של 31.8% (לפי סקר TIM מיוני 2007). כיום, לאחר ש-MSN איבד מכוחו כפורטל תוכן והאתרים הבינלאומיים התחזקו מאד, נמצא נענע10 במקום השישי, עם חשיפה של 35.5% (ינואר 2009).



עיקר הטענות של מנכ"לי האתרים הן נגד mako - לדבריהם, הוא אינו מסתפק בהיותו אתר זכיינית ומתיימר להיות פורטל לכל דבר. ואולם עם כל השאיפות, ברור כי mako הוא אתר מוטה טלוויזיה, שמזנק בעת תוכניות כמו "האח הגדול" ויורד חזרה בהיעדר פצצת רייטינג.



גם בשיא היסטריית "האח הגדול" היה מספר הגולשים ב-mako כ-140 אלף ביום - כמעט עשירית מ-ynet. במלים אחרות, שני האתרים הישראליים הגדולים ביותר, שמרכזים את עיקר ההכנסות מפרסום באינטרנט, הם וואלה ו-ynet - וזה נכון כיום כפי שזה היה נכון לפני שנתיים, אז הזכייניות רק החלו לחפש את עצמן באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully