וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמור מוותר על הקקטוס

מאת איילה צורף

2.3.2009 / 7:07

הצעד ננקט כדי לחסוך את עלות ההשתתפות למשרד - כ-250 אלף שקל



>> המיתון פוגע גם בתחרות הנוצצת של ענף הפרסום: משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי החליט לא להתמודד השנה בקקטוס הזהב - תחרות הפרסום הקריאייטיווי השנתית - בשל העלויות הנלוות לכך.



לפי הערכות, עלות ההשתתפות של משרד פרסום בסדר גודל של שלמור אבנון עמיחי בתחרות היא כ-250 אלף שקל, בשל הגשת כמות גדולה של עבודות. בתחרות הקקטוס כל מודעה, סרטון או באנר מתומחרים בנפרד, ולכן העלות הסופית של הגשת קמפיין מלא גבוהה. עם זאת, המשרד צפוי להגיש עבודות לתחרות בפסטיבל קאן.

מקור הקשור למשרד אומר כי "שלמור הוא המשרד היחיד שלא פיטר עובדים, לא קיצץ בשכרם ולא הוציא אותם לחופשות כפויות. המשרד מהדק את החגורה במקומות שלא פוגעים בעובדים".



שלומי אבנון, מבעלי שלמור אבנון עמיחי, אומר כי "בשנה שבה אנו משתדלים לקצץ בהוצאות, מצאנו כי ראוי לחסוך בהוצאה נכבדת כמו השתתפות בקקטוס". בנוגע לקיצוצי שכר ופיטורי עובדים אומר אבנון: "נשתדל לא לקצץ בשכר ולא לפטר עובדים, אבל גם אנחנו נצטרך לעמוד במבחן המציאות".



בכיר בענף הפרסום העריך כי משרדים נוספים יילכו בעקבות שלמור. "תחרות הקקטוס נהפכה למשאבת כספים", אומר הבכיר. "כאשר מוענקים יותר מ-200 פרסים פוטנציאליים והקרב הוא על הניקוד המצטבר, יש צורך להגיש הרבה עבודות כדי לזכות".



בשנים האחרונות נחשב שלמור מועמד מוביל לזכות בתואר משרד הפרסום של השנה, והוא מתחרה על התואר ראש בראש עם מקאן אריקסון, שזכה בתואר בשנה שעברה. מקאן אריקסון ישתתף השנה בתחרות בהיקף מצומצם של כ-100 אלף שקל.



יגאל בראון, מנכ"ל איגוד משרדי הפרסום, אומר כי "למרות ההחלטה של שלמור, לא מורגשת השנה ירידה בהיקף העבודות שהוגשו לתחרות. בכל שנה מוגשות כ-1,100 עבודות, והשנה הוגשו עד כה כ-700. אני מעריך שעד סוף מועד ההגשה נגיע למספר השנתי הקבוע שלנו". עם זאת, מועד סיום ההגשה נדחה פעמיים.



פנינה שנהב, מנכ"לית המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), המארגן את תחרות אפי - תחרות השיווק והפרסום האפקטיווי - אומרת כי למרות המיתון היא אינה חשה בירידה בכמות העבודות שמוגשות לתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully