וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה שמתמודדת על אמבלייז רוצה גם את ריטליקס

ניר צליק, מאת ניר צליק

2.3.2009 / 7:07

ישי דוידי גייס את יוצאי אמדוקס לקרב על ריטליקס; המוסדיים נגד דוידי ועל דירקטוריון ריטליקס: בעלי המניות חיים בערפל; איפה היתה ההצעה הנוכחית לפני חודש, כשדוידי הציע 6 דולרים למניה?



>> אחרי שאתמול פורסם כי על שולחנו של דירקטוריון ריטליקס מונחות כמה הצעות בעלות מתווים שונים להזרמת כסף לחברה, נודע כעת ל-TheMarker כי אחת הקבוצות המעוניינות להשקיע בחברה היא קבוצה של חמישה שותפים מדור המייסדים של אמדוקס, ובהם נחמיה למלבאום, בועז דותן ומריו סגל. החמישה מעורבים בסיפור נוסף שנמצא בכותרות באחרונה. הם שייכים ככל הנראה לקבוצת המשקיעים שגייס איתן אלדר לרכישת מניותיו של אלי רייפמן באמבלייז.

בכוונת הקבוצה להיכנס לריטליקס כשותפה אסטרטגית ולהשביח אותה. ככל הנראה ישי דוידי, יו"ר פימי, המחזיק בכ-16% מהחברה ותומך בהצעה, הוא שעומד מאחוריה. ההצעה היא להזרמת 50 מיליון דולר לריטליקס בתמורה ל-20% ממניותיה. הסיבה לכך שהזרמת הכספים היא תמורת 20% מהחברה ולא יותר היא כי דירקטוריון ריטליקס יכול לאשר הנפקה של מניות בסדר גודל זה ללא אישור מצד בעלי המניות של החברה, ואילו כל הנפקה בשיעור של יותר מ-20% מחייבת אישורם. המשמעות היא כי כל הגופים המחזיקים במניות ריטליקס ידוללו.



על שולחנה של ריטליקס מונחת הצעה לרכישת כל מניות החברה במחיר של 10 דולרים למניה.



אחד מהמשקיעים המוסדיים בריטליקס אומר כי "המוסדיים מתרעמים על חוסר השקיפות של החברה. לדירקטוריון יש הרבה אינטרסים מנוגדים ולא מגלים לבעלי המניות מה קורה. בעלי המניות חיים בערפל, ומשקיעי החברה זועמים. לכל משקיע מוסדי עדיף למכור את אחזקותיו ב-10 דולרים מאשר שתהיה הקצאת מניות, מאחר שהקצאת מניות מחזקת את דוידי, והוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה בחברה. כשדוידי מצביע בתור דירקטור, חלה עליו חובת הנאמנות לבעלי המניות. הדבר החשוב הוא כי אי אפשר להשאיר את זה בערפל. הם חייבים להעלות את ההצעות בפני אסיפת בעלי המניות, כי הדירקטוריון נגוע".



עוד כועסים המוסדיים על כך שרק לפני כחודש הציע דוידי לרכוש 10% ממניות ריטליקס תמורת 6 דולרים למניה, ולפתע, לטענתם, הביא דוידי משקיע שמוכן לשלם יותר. "איפה היתה ההצעה הזו לפני חודש?", שואל המשקיע המוסדי, "מדוע ההצעה הזו הגיעה רק אחרי שהגיעה הצעה לרכוש את החברה ב-8 דולרים למניה?".



לאחר שההצעה לרכישת מניות ב-6 דולרים למניה ירדה מעל הפרק, נמצאות על שולחנו של דירקטוריון ריטליקס הצעות לרכישת כל מניות החברה תמורת מחירים הנעים בין 8 דולרים למניה ל-10 דולרים למניה, והן משקפות לחברה שווי של 160-200 מיליון דולר. בין ההצעות נמצאת הצעתה של קרן באטרי וכן הצעה של קרן נוספת.



מאחורי הצעות אלה או לפחות חלק מהן עומדים ככל הנראה מנכ"ל ריטליקס, בארי שקד, ובריאן קופר, ממייסדי החברה, המעוניינים מצד אחד במכירת כל מניות ריטליקס ומצד שני בהישארותם בראשה, דבר שיתאפשר אם ההצעות אותן הביאו הן אלה שיתקבלו. ככל הידוע, מאחר שידוע כי שקד קשור לאחת מההצעות, נוצר מצב שבו הדיון לגביה התנהל ללא נוכחותו, כך שהדירקטוריון היה בשליטתו של דוידי בעת הדיון. בכל מקרה, במצב הנוכחי הדירקטוריון מתקשה לקבל החלטה שתשרת את בעלי המניות.



ריטליקס נשלטת בידי קרן פימי בראשותו של דוידי ובידי שקד וקופר, שייסדו את ריטליקס ב-82'. בין שתי הקבוצות נחתם הסכם שליטה, והן מחזיקות יחד בכ-25% מהחברה. לפני כחודש, לאחר שמחיר המניה נפל מרמות של 18 דולר לכ-5 דולרים, ביקשה קרן פימי להגדיל את אחזקותיה והגישה הצעת רכש מיוחדת ל-10% ממניות ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה. הצעת הרכש המיוחדת נדרשה בעקבות חוק החברות, המחייב כל בעל מניות המגיע לאחזקה של 25% מחברה להגיש הצעת רכש מיוחדת כדי להגיע לאחזקה גבוהה מזו, וכך עשתה קרן פימי, באמצעות חברה בת שלה - רונקס הולדינגס.



לאחר הגשת ההצעה קיבלה ריטליקס הצעה לרכוש את כל מניות החברה במחיר של 8 דולרים למניה, ובשל כך לא נענתה הצעתה של פימי על ידי המשקיעים.



אם הצעת הרכש של פימי היתה נענית, והקרן היתה מגיעה לאחזקה של יותר מ-25% מריטליקס לבדה, יכול היה דוידי להגדיל את אחזקתו בחברה עד לרמה של 45% ללא הצעת רכש מיוחדת נוספת, אך כאמור, בעקבות ההצעה שהוגשה לרכישת החברה נכשלה הצעתו. כוונתו של דוידי היתה להיפרד משקד ומקופר ולשלוט בריטליקס בלעדיהם.



משיחות עם בעלי מניות ישראלים גדולים בריטליקס עולה כי לפחות חלק מהם מעוניינים למכור את אחזקותיהם בחברה בטווח הקרוב, ועל פי הערכות בשוק, לפחות אחד מהם כבר החל למכור את חלקו. דירקטוריון ריטליקס כולל עשרה חברים, ובהם דוידי, שקד, קופר, אמנון ליפקין-שחק ויצחק שרם.



בין הגופים המוסדיים הישראליים המחזיקים במניות ריטליקס ניתן למנות את חברת הביטוח מגדל (5.4%) ואת בית ההשקעות פריזמה, המחזיק לפי ההערכות בנתח של 7.6%. ביום שישי שחלף שיגרה חברת כלל ביטוח הודעה לבורסה שבה מסרה כי נהפכה לבעלת עניין בריטליקס וכי היא מחזיקה ב-6.25% ממניות החברה. מלבד המשקיעים הישראלים, יש בריטליקס גם כמה משקיעים זרים, שאינם מעוניינים להיחשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully