וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינסטון מקשיחה את התנאים לרכישת EER מהחברה האם

מאת מיכאל רוכוורגר

2.3.2009 / 7:07

גרינסטון מתנה רכישת EER בוויתור של שרפ"ג ושרפ"ט על רווחים במקרה של הנפקה או מכירה שלה בעתיד



>> נמשכים הדיונים על עסקת בעלי עניין במכירת חברת EER. חברות שרפ"ג (שרם פודים גרופ) של יצחק שרם ויאיר פודים, והחברה הבת שרפ"ט (שרם פודים טכנולוגיות) מציעות לחברה הנכדה גרינסטון תעשיות (המוחזקת בכ-27% בידי שרפ"ג) לרכוש מהן את אחזקותיהן ב-EER, מיזם טכנולוגיה חדשני לסילוק פסולת.

גרינסטון, המחזיקה ב-20.8% מ-EER, דיווחה בסוף השבוע האחרון כי קיבלה שתי חוות דעת בדבר הוגנות עסקת המכר.



פרופ' אמיר ברנע מחברת ברנע ייעוץ כלכלי ופיננסי הסיק שהשווי של EER הוא כ-111.5 מיליון דולר, כך שהעסקה אינה מקפחת את בעלי המניות הלא נגועים של גרינסטון (ששיעורם הוא כ-54%). זאת בהנחה שיתבטל מנגנון שלפיו במידה ו-EER תונפק בעתיד או אם גרינסטון תממש מניות שיהיו ברשותה, בארבע השנים הקרובות לפי שווי גבוה יותר, אז היא תשלם לשרפ"ג ולשרפ"ט 15%-33% נוספים, שישקפו את הפער שבין שווי המניות בין שתי העסקות.



רו"ח יגאל טולדנו מ-BDO זיו האפט ייעוץ וניהול קבע כי הערכת שווי ההון העצמי של EER, נכון ל-26 בפברואר, היא 102-127 מיליון דולר, כך שלדעתם העסקה משקפת שווי הוגן בעסקה שבין מוכר מרצון לקונה מרצון.



דירקטוריון גרינסטון החליט ביום חמישי לדחות את ההצעות המקוריות, והציע כמה תיקונים. גרינסטון מציעה לשרפ"ג לרכוש ממנה 8.79% מ-EER לפי מחיר של 27.2 אלף שקל למניה ובתמורה כוללת של 36.9 מיליון שקל.



גרינסטון מציעה לשרפ"ט לרכוש 3.49% מ-EER ב-14.6 מיליון שקל. בסך הכל מציעה גרינסטון עבור כ-12.3% ממניות EER סכום של 51.6 מיליון שקל, המשקף ל-EER שווי של כ-420 מיליון שקל. בנוסף, תיקח גרינסטון על עצמה לשאת בעלות כוללת של כ-1.5 מיליון דולר בגין ההלוואות שהעמידו החברות ל-EER. זאת בהנחה שהחברות יסכימו לוותר על הרווחים הפוטנציאליים.



גרינסטון מתנה את ההצעה בהשלמת העסקה בתוך 100 יום. אם שרפ"ג ו-שרפ"ט ייענו להצעה, תכונס אסיפת בעלי מניות מיוחדת של גרינסטון לאישור העסקה. אלה יחליטו אם להסיט מחצית התמורה מעסקת אינרום לטובת פיתוח והשקעות עתידיות של EER או לטובת משיכת דיווידנד.



שרפ"ג מנצלת בעסקה את קופת המזומנים של גרינסטון בסך של 120-130 מיליון שקל, לאחר שמכרה את יתרת אחזקותיה באינרום תעשיות תמורת 105 מיליון שקל לידי קרן פימי. שרפ"ג חייבת לפרוע ב-2009 לבעלי האג"ח והבנקים 46 מיליון שקל וכ-30 מיליון שקל ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully