וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוסטרי הפסיק לשלם למירלנד על נכס במוסקווה

מאת מיכאל רוכוורגר

2.3.2009 / 7:07

בעקבות המשבר הפסיק Raiffeisen Bank לשלם שכירות בגובה 5.5 מיליון דולר בשנה



>> חברת הנדל"ן מירלנד, המרכזת את פעילותה של קבוצת פישמן, של איש העסקים אליעזר פישמן, ברוסיה, נקלעה לקשיים באחד משני הבניינים בפרויקט Century במוסקווה, שבו היא מחזיקה ב-51% להשכרה. בדצמבר הפסיק הבנק האוסטרי Raiffeisen Bank, השוכר העיקרי באחד משני הבניינים, לשלם דמי שכירות בבניין, ששטחו כ-11 אלף מ"ר - כך נודע ל-TheMarker.

לפי ההסכם בין הצדדים, דמי השכירות השנתיים שאמור היה הבנק לשלם למירלנד ושותפותיה הרוסיות הוערכו ב-5.5 מיליון דולר למשך שבע שנים, כלומר כ-38.5 מיליון דולר.



Raiffeisen Bank פועל ב-17 מדינות במרכז ובמזרח אירופה, ומעניק שירותים בנקאיים ליותר מ-14 מיליון לקוחות. לפי הערכות של מקורבים למירלנד, הבנק, שהיה אמור לשאת בעלות השיפוצים האחרונים של הבניין שהחל לפעול באוקטובר 2008, מסרב לשלם את דמי השכירות בשל קשיים כלכליים שאליהם נקלע נוכח משבר האשראי בשווקים. אם הבנק לא ישוב לשלם בתקופה הקרובה את התחייבויותיו, מירלנד תנקוט נגדו אמצעים משפטיים.



באחרונה העניקו בעלות השליטה במירלנד - מבני תעשייה, כלכלית ירושלים ודרבן - הלוואת בעלים בהיקף של 31 מיליון דולר לחברה. ההלוואה, שאינה מלווה בביטחונות, נושאת ריבית שנתית של 12% ואמורה להיפרע בידי מירלנד במארס 2010 לכל המאוחר.



מירלנד, המנוהלת על ידי אייל פישמן ומשה מורג, ציינה כי ההלוואה תשמש בעיקר למימון הפיתוח של חלק מהשלב הראשון של פרויקט המגורים שלה בסנט פטרבורג, טריומף פארק - הנחשב לפרויקט הגדול ביותר בתיק הנכסים של החברה, וכן לכיסוי העלויות של הוצאת ההיתרים הנדרשים בקשר עם פרויקט המשרדים במוסקווה, Skyscraper.



מניית מירלנד רשמה ב-12 החודשים האחרונים תשואה שלילית של 88.6%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-55.3 מיליון ליש"ט. לפני כחודש הורידה חברת הדירוג S&P מעלות בדרגה אחת את דירוג האג"ח של מירלנד, הנסחרות בתשואה של 13%, ל-BBB עם אופק שלילי, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת. זאת, בשל מצבו הקשה של שוק הנדל"ן הרוסי. באחרונה רכש איש העסקים טדי שגיא, הבעלים של חברת ההימורים פלייטק, מניות של מרילנד בשווי מיליוני דולרים.



ממירלנד לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully