וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר פוגע באגו

איילה צורף

2.3.2009 / 7:07

תחרויות הפרסום



>> לענף הפרסום קשה להתקיים ללא תחרויות אגו, אבל בימים אלה מרחף איום על קיומן של שתי התחרויות החשובות בענף: הקקטוס, העוסקת בפרסום קריאייטיווי, והאפי, העוסקת בשיווק ופרסום אפקטיווי. בשני המקרים מדובר בתחרויות שההשתתפות בהן עולה כסף, ולא מעט.

שיטת חישוב העלויות היא שונה במקצת - בקקטוס משלמים בנפרד על כל מודעה, תשדיר רדיו ובאנר שמוגש לתחרות, ובאפי משלמים סכום גדול על הקמפיין כולו, שמוגש כמהלך שיווקי. ואולם התוצאה הסופית היא זהה למדי: עלויות כבדות למגישי העבודות המעוניינים להתמודד בתחרות, המתחלקות לרוב בין משרד הפרסום ללקוח-מפרסם.



טקסי חלוקת הפרסום עצמם מלאים בחשיבות עצמית. בשנים קודמות, אירוע קקטוס הזהב התקיים באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב - מהיוקרתיים בגוש דן. קייטרינג הוגש לבאים, והמנחים היו אייל קיציס וטל פרידמן, שנשכרו בסכומים מרשימים כדי לבדר את האורחים. בתחרות האפי מדובר בשואו בהיקף קטן יותר, כיאה למי שמנסה להציג אפקטיוויות ולא קריאייטיוויות, אבל גם שם מדובר באווירה של ניפוח אגו.



השנה - לאור המיתון - יקפידו ראשי התחרויות לנהל טקס צנוע יותר. גם בשל העלויות הכבדות, אבל גם בשל הצורך להוכיח שענף הפרסום יודע גם להיות צנוע כשהשעה מחייבת.



ואולם סימן שאלה לא קטן ירחף מעל התחרויות עצמן: האם יהיו מספיק מפרסמים ומשרדים שיאותו להוציא סכומים גדולים על ההשתתפות, בימים שבהם מפטרים עובדים ומקצצים בשכר הנותרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully