וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים במחיר מצחיק

מאת תמר טרוים

2.3.2009 / 7:07

למה לקנות תחפושת חדשה בעשרות או במאות שקלים אם אפשר להכין לבד בכמה שקלים או לקנות יד שנייה, ואיפה לבלות את החג עם הילדים מבלי לצאת מרוששים. הצעות לפורים חסכוני



>> פורים כבר כאן והחנויות גדושות בתחפושות חדשות וישנות. לצד המלכה, שודד הים והרקדנית המסורתיים, הצטרפו השנה גם תחפושות "הישרדות", "היי סקול מיוזיקל" ו-"BEN TEN". לדברי מנכ"ל רשת כפר השעשועים אריק גביזון, שוק התחפושות מגלגל כ-60-70 מיליון שקל בשנה ומשפחה ממוצעת תוציא על תחפושות כ-200 שקל.



"רבים מחפשים דרכים לשמח את הילדים ולהגשים את משאלות לבם, ומצד שני לא להיכנס להוצאות מיותרות", אומר מנכ"ל רשת הכל בדולר ליאור חבר, "ובאמת אין סיבה לשלם מחירים מופקעים על תחפושות שלמות ויקרות, ואפשר בהחלט להרכיב תחפושות מיוחדות ממגוון אביזרים מצומצם ולא יקר".

עשה זאת בעצמך



ואמנם עד לפני כמה שנים, היו מכינים תחפושות לפורים בבית - מבגדים ישנים, מאביזרים של ההורים ומקצת צבעי איפור. ואולם בשנים האחרונות מעדיפים רבים לרכוש תחפושות קנויות או לקנות אביזרים שונים בחנויות ולהרכיב מהם תחפושת. הורים וילדים יצירתיים יכולים לחסוך בהוצאות וגם ליהנות מהאתגר שבהכנת תחפושת בבית בעצמם. מנכ"לית ינוקא הפעלות חינוכיות לילדים, זהבית אלוש, מציעה כמה אפשרויות.



פיראט: מכנסיים שחורים צמודים וחולצה לבנה ישנה מהארון הם פריטי חובה. מציירים גולגולת בטוש שחור עבה. מי שמתקשה בציור יכול להוריד דוגמה מהאינטרנט ולהעתיק. מחברים לכתף של הילד בובה מהבובות שהוא כבר לא משחק אתן - תוכי או קוף או כל חיה אחרת. על הראש קושרים מטפחת שחורה. על עין אחת מחברים רטייה שחורה מאותו הבד, עם חתיכת גומי. במקום הרטייה אפשר גם לצייר בעיפרון איפור שחור ולצבוע בעזרת צבעי פנים שחורים.



מה נשאר לקנות: חרב.



מחיר: חרב פשוטה בחנות צעצועים 2.5-5 שקלים.



מקבץ נדבות: הילדים שלכם אוהבים להתלכלך בבוץ? הנה הזדמנות פז. כל בגד ישן שכבר לא בשימוש יתאים לתחפושת מקבץ הנדבות. קורעים ומלכלכים את הבגד ומלכלכים את הפנים בהתאם, לוקחים קופסת שימורים ריקה ושמים בפנים מטבע אחד.



מלכה: מלכת הלבבות, מלכת הכוכבים, מלכת הלילה, מלכת הבוקר. ממחזרים שמלה שיצאה משימוש, מציירים על בד את הצורה הדרושה - לב, תות, כוכב, ירח. גוזרים ומחברים אל השמלה בחוט ומחט. אפשר גם להשתמש בבריסטול צבעוני קשיח.



מכינים גם כובע קשיח בצורת גליל גבוה, מצפים באמצעות דבק פלסטי בבד קל ונעים שיש בבית, ממפה או מווילון שכבר לא בשימוש. דואגים שיתרת הבד תישפך מקצה הכובע עד למטה. את השרביט מכינים ממקל ישן שאותו מצפים בפיסה מאותו הבד.



מה נשאר לקנות: שרביט.



מחיר: 2.5-5 שקלים.



מרבה רגליים: גרביים שכבר אין להם בן זוג או גרביים מחוררים הם מה שאתם צריכים. ממלאים אותם בחומר מילוי, לוקחים אוברול שלא בשימוש, ובעזרת חוט תפירה מצמידים את הגרביים לאורכו, משני צדדיו. על הראש שמים מחושים, שאפשר לרכוש מוכנים או להכין לבד מקשת לשיער, שאליה מחברים שני מנקי מקטרות ובקצה מדביקים פונפון.



מה נשאר לקנות: מנקי מקטרות ופונפונים.



מחיר: מנקי מקטרות: 7 שקלים. פונפונים: 5-10 שקלים.



חתול: חולצה צמודה ומכנסי טייטס בצבע שחור הם הבסיס. גוזרים מלבד או מכל בד אחר שני מעוינים שווים. את המעוינים מחברים בקיפול לקשת שיער בעזרת דבק פלסטי, כך שנוצרות אוזניים משולשות. לזנב לוקחים פיסה נוספת מהבד המיותר, מגלגלים, תופרים בקצה, ומחברים למכנסיים בתפירה. את רוב המאמץ יש להשקיע באיפור - כדאי לקנות צבע איפור לבן, לצבוע מעט בלבן סביב הפה והאף, ועל הלבן לצייר אף שחור משולש של חתול ושפמפם.



מה נשאר לקנות: צבע איפור לבן.



מחיר: 2 שקלים.



לקנות יד שנייה



מי שלא רוצים להסתבך עם הכנה עצמאית של תחפושות יכולים לרכוש תחפושת מיד שנייה. באתרי האינטרנט הומלס ויד2 פתחו השנה קטגוריה מיוחדת לתחפושות למבוגרים ולילדים. למשל, באתר יד2 אפשר למצוא תחפושות הזולות בכ-30%-50% מתחפושת בחנות.



המחירים לתחפושות יד שנייה נעים בין כמה שקלים לאביזרים בודדים ועד למאות שקלים לתחפושות מושקעות למבוגרים. למשל, תחפושת של ספיידרמן מוצעת באתר ב-70 שקל במקום 100 שקל בחנויות, ותחפושת של נסיכה מוצעת ב-50 שקל במקום ב-90 שקל. התחפושות מוצעות על-ידי אנשים פרטיים ולרוב מוצגת תמונה להתרשמות. רוב התחפושות הן כמעט חדשות והיו בשימוש חד-פעמי.



בקניון נהריה ייערך יריד תחפושות יד שנייה. ילדים יכולים להביא תחפושות ישנות, למכור אותן בכסף מדומה ולקנות באמצעותו תחפושות אחרות המוצגות ביריד. התחפושות שנשארות בסוף כל יום פעילות יועברו לילדים נזקקים. היריד מתקיים בקניון עד 6 במארס.



פורים בקניונים



מתחם סטאר סנטר באשדוד: סדנאות יצירה, איפור, ג'אגלינג ומתחם מתקנים מנופחים ? מופעים: "ארתור - מסע מסביב לעולם": מופע בידור של דמויות הענק ארתור, גילי ובאסטר, המשלב תלבושות, שירים, חידוני טריוויה וחלוקת פרסי ארתור למשתתפים. שלישי ב-18:45-20:15 ? "לולה מצחיקולה", רביעי ב-18:45-19:30.



קניון ארנה בהרצליה: בימי שלישי ורביעי יתקיימו פעילויות בשעות 16:00-19:00 ? סדנת יצירה - הכנת שרביטי קסמים שבסופה כל ילד יזכה בשרביט קסם משלו, והכנת קופסת משאלות שבסיומה יוכלו הילדים להכניס פתק עם משאלה אישית לקופסה ? בכל שעה עגולה תתקיים הצגה על בסיס אגדות וסיפורים מוכרים. השחקנים יקיימו פעילויות עם הילדים ויחולקו פרסים למשתתפים.



קניון שבעת הכוכבים בהרצליה: מופעים, סדנאות השף הצעיר בהן יכינו הילדים משלוחי מנות עם דגלי עמים וסדנאות יצירה של מסיכות שונות מהעולם.



קניון ערים בכפר סבא: מופעי אקרובטיקה, סדנת יצירת מסכות, הכנת תחפושות, סדנה להכנת עפיפונים, איפור מקצועי על ידי מאפרים, קליעת צמות, תהלוכת לוליינים ואקרובטים ותחרות אכילת אוזני המן. המתחמים פועלים בקניון עד 11 במארס.



קניון הזהב בראשון לציון: בשני הבא ב-18:00 יתקיים בקניון מופע המשלב קסמים, תחרויות שירים וריקודים בסימן פורים. בשלישי וברביעי יהיו סדנאות ליצירת מסכות, קעקועי איפור ונצנצים והצגה לפורים.



קניון רננים ברעננה: תחרות "חפש ת'כלב" תתקיים ב-11 במארס ב-17:30. בעלי כלבים מוזמנים לחפש את הכלב שלהם ולצלם אותו. הזוכה יקבל חבילת פינוק לכלב בשווי 500 שקל. לפרטים: www.havhav.co.il/purim



? בנוסף ייערכו בקניון סדנאות להכנת שרביטים, חצאיות אינדיאניות וגלימות קסמים ? ב-9 במארס יתקיים מופע "פורים קוואק", המשלב שירי ילדים ושירי פורים ? ב-10 במארס, יתקיים מופע בליווי רקדניות, "הקסם של שרון" - שרון יוצאת למסע לחג הפורים, עם שירים, משחקים, הומור, הפעלות וריקודים.



פעילויות נוספות



פארק הסחלבים אוטופיה: סדנאות איפור לילדים, ללא תוספת תשלום. תחרות צילומי מבקרים: בוחרים את אסתר המלכה מתוך מגוון צמחי הסחלב שבפארק ואת המן הרשע מבין מגוון הצמחים הטורפים, מצלמים - וצוות הפארק יבחר את הזוכה.



הפרס הוא 500 שקל בתלושי קנייה לרכישת סחלבים וצמחים טורפים במשתלת הפארק.



היכן: בכניסה לקיבוץ בחן בשרון, סמוך ליציאת ניצני-עוז בכביש מס' 6.



מחיר: 49 שקל למבוגר ו-35 שקל לילד. מחיר מבצע ללקוחות ישראכרט: 29 שקל ו-100 כוכבים. לפרטים: www.utopiapark.co.il



פסטיבל ירון במרכז סוזן דלל: הצגות והופעות לילדים בשיתוף עם תיאטרון אורנה פורת. כל ההצגות מועלות באולמות קטנים ואינטימיים. בפסטיבל הצגות חדשות בבכורה, סדנאות תיאטרון בתחום הפנטומימה, מסכות ותיאטרון בובות, מפגשים עם סופרים ועוד. מדי יום ייערכו גם אירועי חוצות ללא תשלום.



מחיר: 15-65 שקל. לפרטים: 5106924-03.



העדלאידע בחולון: תתקיים ביום שלישי 10 במארס מ-12:00, ותתמקד בנושא השמירה על כדור הארץ. בחגיגות ישתתפו 4,000 צועדים, מיצגי ענק, מתקנים נעים, מאות אמנים, תזמורות, נשפנים, מתופפים, רקדנים ומתעמלים. העדלאידע תצעד לאורך הרחובות סוקולוב ווייצמן, עד לבניין העירייה.



העדלאידע ברמת השרון: תהלוכת ענק בסימן מחזות זמר תתקיים ברחוב ביאליק ברמת השרון ב-10 במארס החל מ-11 בבוקר, בהשתתפותם של 2,000 רקדנים, שחקנים ופעלולנים מכל ישראל.



דינוידע במדעטק בחיפה: המדעטק מציע מגוון פעילויות לילדים - תחרות תחפושות דינוזאורים, המככבים בתערוכה "דינוזאורים ענקי פטגוניה". בין הפעילויות ללא תשלום: חיות מתחפשות, דינוזאורים-עולם אחר והדגמות מדעיות לגיל הרך.



מחיר: 50 שקל ליחיד, 165 שקל לכרטיס משפחתי של עד 5 נפשות.



לפרטים: 8614444-04, www.madatech.co.il



אקטיביפארק בראשון לציון: כל מי שיגיע מחופש לנהג מרוצים, יקבל 3 סיבובים חינם בקרטינג במסלול בפארק. יהיו הפעלה של ליצנית, הכנת מסיכות מגבס לקישוט, והכנת רעשנים מעץ ומחומרים נוספים.



מחיר: כרטיס משולב הכולל 3 אטרקציות - קארטינג, רכבת ומתנפחים - 49 שקל לילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully