וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות להירשזון: העברת כסף לבנך כדי להציל את עסקיו

מאת הילה רז

2.3.2009 / 7:27

הסתיים שלב החקירה הנגדית במשפטו של שר האוצר לשעבר. הירשזון: "אני לא מכיר את העסקים של עופר ולא יודע מה קורה בהם"



>> "אני לא מכיר את העסקים של עופר, לא מעורב בהם ולא יודע מה קורה בהם, אבל הוא ביקש ממני כאבא שלו לחתום לו ערבות. בין זה לבין מעורבות בעסקים שלי אין שום דבר" - כך הסביר אתמול אברהם הירשזון, שר האוצר לשעבר, ערבות בסך 214 אלף שקל שעליה חתם לבנו.

אתמול הסתיים שלב החקירה הנגדית של הירשזון, המואשם בגניבת 2.5 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל). התובע ניסה להבין מדוע לא תועדו ההכנסות וההוצאות מכספים שקיבל מדודתו עדה מאיטליה, מגיסו המנוח, מבנו עופר הירשזון ומהע"ל.



בנוגע להעברות הכספים ולהוצאות בסך אלפי דולרים בכמה טיסות לפולין טען הירשזון כי לא נרשמו על ידו מכיוון שלא הוא היה אמור לבצע את הרישומים, אלא הגזבר המנוח של הע"ל, גדעון בן צור. "אם הגזבר נתן לי, אני מניח שהוא רשם זאת", טען הירשזון.



לאחר מכן חקר התובע, עו"ד אלי שוורץ, את הירשזון בנוגע למימון הפריימריס בליכוד בסוף 2002: "אנשים לוקחים לצורך כך הלוואות - ואצלך לא היו פעולות בחשבונות הבנק". הירשזון השיב כי מימן את ההתמודדות מתרומות ו"מכסף אישי", אך התובע הטיח בו כי 350 אלף שקל שהועברו אליו מהסתדרות הע"ל סייעו לו במימון.



בעבר ציין הירשזון כי חלק מההפקדות בחשבונות הבנק שלו היו של בנו הבכור עופר, שעמד בראש כמה חברות ציבוריות. מרבית חברות אלה הגיעו להליכי חדלות פירעון לאחר שנקלעו לחובות בסך 160 מיליון שקל. לפי הפרקליטות, לעופר עצמו חובות אישיים בסך 17 מיליון שקל.



בעוד הירשזון הגן על גרסתו לפיה בנו סייע לו בעת מצוקה, בפרקליטות סבורים כי האמת הפוכה. לטענת הפרקליטות, הירשזון האב נחלץ לעזרת עסקיו הכושלים של הבן, חתם על ערבויות במיליוני שקלים וכיסה חובות אישיים מכספים שקיבל מהסתדרות הע"ל כפיצויים עם עזיבתו.



הירשזון אישר כי ב-96' סייע לבנו מבחינה כלכלית, אך סירב לאשר את דברי התובע לפיהם עזר לו גם בשנים שלאחר מכן. "עופר נותן לי עד היום כסף", טען הירשזון. "בין 2001 ל-2004 יש העברות כספיות של יותר מחצי מיליון שקל ממנו אלי. עופר ואני מעולם לא התחשבנו בתוך המשפחה".



בתוך כך נודע כי הפרקליטות דורשת מהירשזון להפקיד ערבות להמשך התייצבותו למשפט. זאת לאחר שהכנסת החדשה הושבעה בשבוע שעבר והירשזון חדל מלכהן כח"כ, כך שהחסינויות הפרלמנטריות השונות אינן חלות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully