וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ראשון לציון: 250 אלף תושבים מספיקים לנו

מאת גיא ליברמן

2.3.2009 / 7:27

לדברי דב צור, ראש העירייה הנכנס, לא יאושרו תוכניות חדשות למגורים בעיר - והעירייה תתמקד בפיתוח של אזורי התעשייה ולא תבנה עוד בשטחים פתוחים



>> "לא נאשר תוכניות בנייה למגורים בראשון לציון מעבר לתוכניות המאושרות או לתוכניות שנמצאות בהליכים תכנוניים" - כך מצהיר ראש העירייה הנכנס, דב צור. לדבריו, העיר זקוקה כעת לשדרוג משמעותי של אזורי התעשייה, ולפיכך העירייה תקדם רק תוכניות לפיתוח אזורי התעשייה הקיימים או המתוכננים כבר. עם זאת, צור מבקש לשכך את הסערה שהצהרה כזו יכולה לעורר, ומוסיף: "עדיין יש כ-20 אלף יחידות דיור בתכנון, כך שמדובר בהחלטה שלא תיראה בשטח בטווח הקרוב".

כחלק מהגישה החדשה שמבקש צור להנחיל בעיר, לא יאושרו גם תוכניות פינוי-בינוי חדשות מעבר לחמש התוכניות המתוכננות. מדיניות זו של צור מנוגדת באופן מהותי למדיניות שהנחיל קודמו בתפקיד, מאיר ניצן, שתמך בתוכניות בנייה רבות שהביאו לגידול משמעותי במספר התושבים בעיר.



"הקווים הכלליים הם שלא נבנה יותר בשטחים הפתוחים מעבר לתהליכים הבלתי הפיכים של תוכניות קודמות, הכוללות 20 אלף יחידות דיור חדשות בעיר", אמר צור. "הגישה החדשה נקבעה לפי ההבנה שמספר התושבים האופטימלי בעבור העיר עד 2020 הוא 250 אלף, כאשר כבר כיום יש בעיר 243 אלף תושבים, כך שאנחנו צפויים לעבור את היעד הזה".



"כביש 431 מקצר את הגישה לעיר"



לדברי צור, העירייה לא תעניק אישור לתוכניות בנייה למגורים במתחם צריפין, באזורים סמוכים לים ובשטחים החקלאיים המקיפים את העיר: "הבנייה תתאפשר בתוכניות מאושרות או בכאלה שבתכנון, כמו נחלת יהודה. הכוונה היא רק לאותם אזורים חדשים שבהם מתוכננת בנייה בעתיד".



עם זאת, את שטחי התעשייה והתעסוקה צור מתכנן לקדם: "נגדיל את שטחי התעסוקה בתחום ההיי-טק והשירותים הפיננסיים, בעיקר במערב העיר. כביש 431, שנפתח לתנועה באחרונה, מקצר מאוד את הגישה לעיר וממנה. נפתח גם את אזור מעוין שורק וגם אזור חדש שכולל 1,000 דונם לשטחי תעסוקה ותעשייה".



מי שעלולות להיפגע מהגישה החדשה של העירייה הן חברות בנייה שביקשו לקדם בעיר תוכניות של פינוי-בינוי. בכהונתו של ניצן יזמו חברות בנייה רבות מספר רב של פרויקטים לפינוי-בינוי, שחמישה מהם כבר נכנסו לתהליכים ממשיים, לרבות פרויקט אחד של חברת אחים דוניץ שכבר החל.



בעניין תוכניות הפינוי-בינוי אומר צור: "פינוי בינוי נעשה על שטח קיים, שבו אני בונה פי חמישה יותר דירות מהכמות כיום. בסך התוכניות עליהן דיברו בעבר מדובר על שטחים עם כ-70 אלף דירות ישנות, שייהפכו ל-350 אלף דירות חדשות. למעשה מדובר על תוספת של 280 אלף דירות - וזה לא ייתכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully