וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ההיי-טק מחריפים התבטאויותיהם: "צריך להלאים הבנקים אם הם לא נותנים אשראי"

גיא גרימלנד

2.3.2009 / 9:21

גבי סרוסי: מתן דמי אבטלה לעובדי היי-טק היא שגיאה גסה - יש להעסיק אותם בפרויקטים לאומיים שנגנזו


ראשי ההיי-טק מחריפים את התבטאותיהם נגד ממשלת ישראל בטענה שזו אינה פועלת לפתרון המצב הקשה השורר בהיי-טק. יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, אומר כי "צריך להלאים את הבנקים אם הם לא נותנים אשראי. אסור לתת להם לחנוק את המשק". גבי סרוסי, סגן נשיא באלביט, אומר כי יש "יש להעסיק מפוטרי היי-טק על מנת להוציא לפועל פרוייקטים לאומיים. העובדה שעובדי היי-טק מקבלים דמי אבטלה היא שגיאה גסה". ראשי ההיי-טק אמרו את הדברים בפאנל שערכה קבוצת "טכנולוגיות" לקראת תערוכת טכנולוגיות היי-טק שתיערך בחודש מרץ.

על אף שהפאנל נפתח בנושא ההתאמות שנדרשות החברות לבצע לאור המשבר הכלכלי, מהר מאוד גלשו הדברים לבעיות בתפקוד הממשלה, כשיהודה זיסאפל טען לפגיעה קשה בתעשייה בגלל חוסר התגובה לשקל החזק ב-2008, וקבל על "אזניים ערלות במשרדי הממשלה" בהן נתקלת התעשייה. גם יתר המשתתפים לא חסכו בביקורת. גבי סרוסי, סגן נשיא אוויר וחלל באלביט, קרא לנצל את מפוטרי ההיי-טק לטובת פרויקטים לאומיים.

"יש פרויקטים לאומיים שגנזנו, וניתן להסתייע במפוטרים בפרויקטים בטחוניים, בתמ"ת, בחינוך, בתחבורה ובמדע. צריכה להיות תוכנית לרוחב משרדי הממשלה, שתהיה תחת משרד ראש הממשלה שיעשה מוניטורינג לכל הפעילות". סרוסי קרא להגביר את מעורבות הממשלה גם בקידום עסקאות ענק בישראל, והביא לדוגמא את נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אשר נוסע אישית לקדם עסקאות ב-300 מיליון דולר.
את העובדה כי ההיי-טק אינו עומד בסדר היום הלאומי הציג גם מתי מירון, מנהל תפעולי מניסקו: "שנים מדברים עם הממשלה ולא קורה כלום, ואז בדקה מוציאים מיליונים על מלחמה בקטיושות. הבירוקרטיה הורסת אותנו. מכרזים שיוצאים לעולם לא מופנים פנימה", מניסקו קבל מדוע הממשלה אינה עושה די בהעדפת תוצרת היי-טק כחול לבן.

מנשה עזרא, שותף בקרן ג'מיני, הדגיש את חוסר היכולת של שוק ההיי-טק לעמוד ביעדיו בגלל השקל החלש שהיה ב-2008, וערעור האמון שהדבר יצר בקרב המשקיעים הזרים והחברות הבינלאומיות המשקיעות בישראל. "הגלובליזציה לא תימשך, יש משהו שלא עובד. יש לי ביקורת בעיקר כלפי הנגיד שלא מעכל את זה שאי אפשר לנהל את המטבע לפי היצע וביקוש, ואם אתה לא מנהל את המערכת המוניטרית נכון, לא תקטין את החוב הלאומי לעולם. כשארה"ב מסבסדת את התעשיות שלה, גם מדינות אחרות יצעדו אחריה, והדרך היחידה שלנו להתמודד עם כך היא באמצעות פיחות השקל".

עזרא חשף גם את המציאות המרה של תעשיית ההון סיכון: "הסיכוי לגייס ב-2009 הוא מאוד קטן. להערכתי זה נגמר. קרנות שכבר ביצעו השקעות במודלים שהיו נהוגים אינן יכולות לתמוך בכל החברות והן נדרשות לעשות דילול של חברות טובות". עזרא קרא להחזיר הביתה את מיטב המוחות היהודים. "זו הזדמנות להחזיר את הבנים הביתה. אנשים חכמים מוכנים לרדת בשכר ומה שמפריע להם זו המעטפת, הממשלה. הם רוצים לבנות חברה הרבה יותר טובה מזו שקיימת כיום".

בפאנל השתתפו גם שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל, רונן בנציון, סגן נשיא אפלייד, ודורון אדלר, סגן נשיא חברת סי-ביונד אשר נרכשה לאחרונה על ידי אולימפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully