וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG תקבל סיוע שלישי מהממשל האמריקאי: 30 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.3.2009 / 9:37

צפויה לדווח היום על הפסד של כ-60 מיליארד דולר ברבעון הרביעי; הסיוע עד כה מסתכם ב-182 מיליארד דולר



חברת הביטוח האמריקאית AIG צפויה לקבל סיוע של 30 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי, בנוסף למחיקת חובות, לפי גורמים יודעי דבר. זו הפעם השלישית שהחברה מקבלת סיוע כזה מן הממשל מאז תחילת המשבר. מניות AIG צנחו ב-90% מאז ספטמבר, והחברה צפויה לדווח היום על הפסד של כ-60 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, שנובע בעיקר ממחיקות ערכים של נכסים, בכללם אג"ח מגובות משכנתאות.



ענקית הביטוח לשעבר ניצלה בספטמבר האחרון מפשיטת רגל, הודות לחילוץ של הממשל הפדרלי בסך 85 מיליארד דולר - סכום שמאוחר יותר תפח ל-152 מיליארד דולר. מאז החילוץ נאלצה AIG למכור עשרות מעסקיה, לרבות חברה לחכירת מטוסי מנהלים וחברות ביטוח בארה"ב, יפאן ומקומות אחרים, כדי לשלם בחזרה את ההלוואות.



AIG הסכימה לתת לממשל אחזקות חלקיות בשתי חטיבות ביטוח החיים הבינלאומיות הגדולות שלה, בתמורה לסיוע, שיאפשר מחיקת חלק מחובותיה סך 37 מיליארד דולר. שתי חטיבות ביטוח החיים הבינלאומיות, שפועלות בעיקר במזרח אסיה, יוחזקו על ידי נאמנויות, אשר ישלמו דיווידנד של 5% לממשל. אם החטיבות יימכרו, הממשל יהיה זכאי להכנסות מהמכירה.



בנוסף תפריד AIG את החטיבה שמספקת ביטוח נכסים ללקוחות מסחריים והיא עשויה גם למכור כ-20% ממנה לציבור בתוך שנה. חטיבה זו, שרבים ציפו שתהיה עוגן החברה לאחר פרוץ המשבר, נקלעה גם היא לקשיים כשאיבדה עובדים רבים.



העסקה החדשה עם ממשל ארה"ב מגיעה בעקבות קשייה של AIG למכור נכסיה בעקבות משבר האשראי. ענקית הביטוח מעוניינת למכור נכסים כדי לגייס כספים לשלם בחזרה לממשלת ארה"ב. ועדת הבנקים של הסנאט תערוך שימוע ביום חמישי שבו, בין השאר, יעידו בכירים בבנק הפדרלי בנוגע לסיוע ל- AIG ולמעורבות הממשל בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully