וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית זכרונות הפלאש ספנשן, שרכשה את סייפן לפני כשנה, הגישה בקשה לפשיטת רגל

סן חוזה מרקורי

2.3.2009 / 9:45

החברה הודיעה בשבוע שעבר על פיטורי 3,000 עובדים, ביניהם כ-70 עובדי סייפן



ספנשן, יצרנית זכרונות הפלאש שרכשה את סייפן הישראלית לפני כשנה והודיעה לפני כשבוע על פיטורי 3,000 עובדים, הגישה בקשה לפשיטת רגל. החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים (Chapter 11) ודיווחה על נכסים בשווי 3.8 מיליארד דולר, וחובות בסך 2.4 מיליארד דולר.



"כניסה לפשיטת רגל היא החלטה קשה", אמר ג'ון קיספרט, שגוייס בתחילת פברואר על מנת להחליף את המנכ"ל הפורש ברטראן קמבו. "זה מספק לחברה את האמצעי היעיל ביותר לשמירה על מעמדנו בשוק ועל אמון הצרכנים בנו". לדברי החברה, עמדת המזומנים שלה מספיקה על מנת להמשיך לפעול ופשיטת הרגל תאפשר לה למצוא דרך לגייס הון לטווח הארוך.



ספנשן, שהייתה חברה בת של יצרנית השבבים AMD וחברת האלקטרוניקה היפאנית פוג'יטסו, הונפקה בדצמבר 2005. מאז הנפקתה, לא הצליחה החברה לעבור לרווחיות, וברבעון השלישי של 2008 דיווחה על הפסד בסך 133 מיליון דולר. החברה הודיעה על פיטורי 3,000 עובדים בשבוע שעבר, ביניהם 70 עובדי סייפן.



ספנשן עוררה את זעם העובדים בשבוע שעבר, כאשר יחד עם ההודעה על פיטורי העובדים, הודיעה על ביטול קיצוץ שכר בשיעור 10% שהוטל על חלק מבכיריה. קמבו, המנכ"ל לשעבר, הודיע כי יחזיר לחברה 403 אלף דולר מפיצויי הפרישה שקיבל, על מנת לממן את פיצויי הפיטורין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully