וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם בנקים שמעלים משכורות: UBS מעלה את שכר הבסיס של בנקאי ההשקעות - כפיצוי על הקיצוץ בבונוסים

ניו יורק טיימס

2.3.2009 / 9:57

שכר הבסיס של בנקאי ההשקעות הבכירים ב-UBS יועלה לכ-429 אלף דולר, לעומת 172 אלף דולר כיום



למרות קיצוצי השכר הנרחבים במגזר הבנקאות, בנק UBS השווייצי מעלה בימים אלה את שכרם של בנקאי ההשקעות הבכירים כדי לפצותם על הקיצוץ החד בבונוסים השנתיים - כך מסרו גורמים המקורבים ל-UBS.



לדברי הגורמים, UBS החליט להגדיל את שכר הבסיס של בנקאי ההשקעות הבכירים, לאחר שהפחית בצורה חדה את הבונוסים השנתיים של עובדי בנקאות ההשקעות, במטרה להתאים בין השכר של בנקאי ההשקעות לשכרם של עובדי חטיבות אחרות, בין היתר חטיבת הייעוץ. לדבריהם, המהלך הוא חלק מארגון מחדש כולל באופן חלוקת השכר ב-UBS.



במסגרת השינויים, שכר הבסיס של בנקאי ההשקעות הבכירים יועלה לכ-429 אלף דולר, לעומת שכר בסיס של 172 אלף דולר כיום. גם לאחר השינויים ישתכרו הבנקאים פחות מאשר השתכרו בשנים בהן קיבלו בונוסים נדיבים. UBS צפוי להעלות שוב את שכרם של עובדיו בעתיד, לאחר שעד כה נמנע הבנק מהעלאה של שכר הבסיס והשתמשו בבונוסים ככלי להעלאת שכרם של העובדים.



רגולטורים ובנקים ברחבי העולם מנסים למצוא בימים אלה דרכים לשנות את מבנה השכר המקובל במגזר הבנקאות, לאחר שמבנה השכר הנוכחי המבוסס על בונוסים הוביל עובדים לקחת סיכונים מוגזמים בטווח הקצר כדי להגדיל את שכרם השנתי. ב-UBS עצמו חתכו את הבונוסים השנתיים לעובדים לשנת 2008 ביותר מ-80%, לאחר שרשם הפסדים ומחיקות בסך יותר מ-50 מיליארד דולר מאז תחילת משבר האשראי, והוסיף סעיף המאפשר לו לדרוש בחזרה בונוסים שהוענקו לבנקאים על ביצועים במידה שהובילו את הבנק להפסדים.



UBS, שנזקק באוקטובר לסיוע בסך 59.2 מיליארד דולר מממשלת שווייץ, הודיע בשנה שעברה כי בכירי הבנק, בהם המנכ"ל המודח, מרסל רוהנר, היו"ר, פיטר קורר, ו-10 בכירים נוספים לא יקבלו בונוסים ב-2008. עם זאת, הודיע הבנק כי עובדיו ימשיכו לקבל בונוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully