וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות היפאניות מקצצות בשעות נוספות: התשלום עבור שעות נוספות צנח ב-14.8% בינואר

רויטרס

2.3.2009 / 11:09

הירידה החדה מעולם בשעות נוספות נובעת מהירידה בייצוא, וצפויה לפגוע בצריכה הפרטית



השכר ביפאן נפל ב-1.3% בינואר, והתשלום עבור שעות נוספות רשם את הירידה החדה ביותר אי פעם, בעקבות המשבר הכלכלי שפוקד את המדינה. ירידת השכר היא הירידה החודשית השלישית ברציפות, לפי נתוני משרד העבודה של יפאן, שפורסמו ביום שני.



הירידה בשכר עשויה לבשר רעות עבור הצריכה הפרטית ביפאן, אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה - בייחוד בתקופה בה משבר כלכלי כלל-עולמי פוגע קשות בייצוא. היום דיווח איגוד סוכני מכירות המכוניות ביפאן על צניחה חדה במכירות, לרמה הנמוכה ביותר זה 35 שנים. טויוטה וניסאן הובילו את הירידות, עם ירידות של 32% ו-35%, בהתאמה, במכירותיהן ביפאן. טויוטה כבר הודיעה כי היא עשויה בשנה הקרובה לצמצם תפוקתה ב-12%.



"הרבה חברות מנסות להתמודד עם המשבר באמצעות קיצוצי שכר והגבלת השעות הנוספות", אומר נוריהירו טסורוטה, אסטרטג השקעות במכון המחקר שינקו. התשלום על שעות נוספות, אחד המדדים לחוסן כלכלי בחברות היפאניות, צנח ב-14.8% בינואר, לעומת החודש המקביל ב-2008, לסך של 16,518 ין (169.2 דולר) - ירידה חודשית שישית ברציפות. השכר הכולל ביפאן נחלש ל-278,476 ין.



לפי הערכות, ברבעון הרביעי צנחה הצריכה הפרטית ביפאן ב-16.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. הנתון הרשמי צפוי להתפרסם ביום חמישי הקרוב. נתון כזה יביא לתיקון נתון התמ"ג לרבעון הרביעי, שכבר ברמתו הנוכחית רשם את הצניחה הרבעונית החדה ביותר זה 35 שנים בשיעור שנתי - 12.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully