וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC יגייס קרוב ל-18 מיליארד דולר בהנפקת מניות חדשות

אשר שכטר

2.3.2009 / 11:20

הנפקת המניות של HSBC היא הגדולה בתולדות בריטניה; הבנק יפטר 6,100 עובדים בשל הירידה ברווחים



HSBC, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, הודיע היום על כוונתו לגייס 12.5 מיליארד ליש"ט (17.7 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות, לקצץ 6,100 משרות ולסגור חטיבות בארה"ב לאחר שרשם נפילה של 62% ברווחיו בשנת 2008 בעקבות הוצאות הקשורות לכיסוי חובות האבודים. מניית HSBC נופלת ב-9% כעת בעקבות הנפקת המניות. מאז תחילת השנה נפלה המניה ב-26%.



רווחיו השנתיים של HSBC נפלו ב-2008 ל-9.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 24.2 מיליארד דולר בשנת 2007. רווחיו של הבנק היו נמוכים מתחזיות האנליסטים, אשר צפו כי HSBC ירשום רווח שנתי של 13.6 מיליארד דולרים. בין היתר, רשם HSBC הפרשה בסך 24.9 מיליארד דולר לכיסוי חובות אבודים במהלך השנה.



"בשל המצב הקשה בשווקים לא הצלחנו לעמוד ביעדי הרווחיות שלנו", אמר יו"ר HSBC, סטיבן גרין, לאחר פרסום התוצאות. "12 החודשים הקרובים יהיו קשים. אנו צופים כי חלק משוקי אסיה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית ימשיכו להפגין ביצועים טובים יותר מהכלכלות המערביות, אך ייפגעו גם הם בעקבות המיתון העולמי", הוסיף גרין, שהדגיש כי בניגוד לבנקים אחרים נותר HSBC רווחי ולא נקלע לקשיי נזילות.



בעקבות הירידה ברווחים הודיע HSBC כי יקצץ 6,100 משרות, רובן של עובדי חטיבות ההלוואות HFC ובנפישל בארה"ב, ויפחית את הדיווידנד השנתי למשקיעים ב-29% ל-64 סנט למניה. כמו כן, הודיע HSBC כי יבצע גיוס הון בסך 12.5 מיליארד ליש"ט בהנפקת מניות חדשות – הנפקת המניות הגדולה בתולדות בריטניה.



מ-HSBC נמסר כי הבנק ינפיק מניות חדשות בסך 12.5 מיליארד ליש"ט לפי מחיר של 2.54 ליש"ט למניה – מחיר הנמוך ב-48.2% לעומת מחיר הנעילה של מניית HSBC ביום שישי. מהבנק נמסר כי הנפקת המניות תסייע לו להתמודד עם אי הוודאות הכלכלית ולהתכונן לאירועים בלתי צפויים בשווקים.



HSBC, הבנק הראשון באירופה שדיווח על הפסדים בעקבות חשיפתו לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב לאחר שהפך לאחד ממלווי משכנתאות הסאבפריים הגדולים בארה"ב עם רכישתה של האוסהולד אינטרנשיונל ב-2003, הפריש בשלוש השנים האחרונות 42 מיליארד דולר לכיסוי חובות אבודים, פיטר בכירים ומכר חטיבות במטרה להפחית את הפסדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully