וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישקר מקצרת את שבוע העבודה

חיים ביאור

2.3.2009 / 11:51

החברה של באפט ו-ורטהיימר עוברת לארבעה ימי עבודה כדי למנוע פיטורים. עד כה עשו זאת חברות הייטק כמו סייפן ואפלייד מטיריאלס

מתרחבת התופעה של חברות העוברות לשבוע עבודה מקוצר בן 4 ימים בשל המשבר הכלכלי. המצטרפת למהלך היא ישקר, יצרנית כלי החיתוך השניה בגודלה בעולם, שבבעלות איש העסקים האמריקאי וורן באפט.

עד כה היה מדובר בחברות היי-טק מובהקות כמו סייפן, נומוניקס ואפלייד מטיריאלס וכמה בתי מלון. עד כה לא מסרה ישקר הודעה רשמית על החלטתה לעבור לשבוע עבודה בן 4 ימים.

עם זאת, גורמים בחברה מסרו, כי נוכח ירידה של 30% בהזמנות עקב הפגיעה בענף התעופה וענף הרכב - אליהם מייצאת החברה את מוצריה, הוחלט על קיצור שבוע העבודה. זאת, כדי להימנע מפיטורי עובדים מהמפעל שבאזור התעשיה תפן. לטווח של מעבר לכמה חודשים אין ודאות שבחברה לא יהיו פיטורים, למרות קיצור שבוע העבודה.

ישקר, שנוסדה על ידי סטף ורטהיימר, מעסיקה 2,900 עובדים במפעלה בישראל ועוד 1,000 עובדים בחו"ל. איל ההון באפט רכש 80% ממניותיה לפני שלוש שנים תמורת 4 מיליארד דולר.

השיקול של חברות המביא למעבר לשבוע עבודה בן 4 ימים הוא חסכון בעלות השכר של העובדים בשיעור של כ-20%, וירידה ניכרת בעלויות התפעול בימים שבהם הארגון מושבת מפעילות. מבחינת העובדים מדובר בקיצוץ של 20% בשכר הבסיסי או במחיקת ימי חופשה המגיעים להם כחוק. עם זאת, זכויותיהם הסוציאליות וההפרשות לקרנות הפנסיה אינן נפגעות, אלא מבוצעות כאילו השכר לא ירד.

  • עוד באותו נושא:
  • ישקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully