וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 91% בביקוש לעובדים חדשים לעומת פברואר 2008

חיים ביאור

2.3.2009 / 11:49

כך לפי מדד או.אר.אס; עוד עולה מהנתונים: הביקוש לעובדים ירד בפברואר ב-9%



חודש נוסף של האטה בשוק התעסוקה: בפברואר האחרון ירד הביקוש לעובדים חדשים במשק ב-9.2% בהשוואה לביקוש בינואר. מדובר בירידה של 91% לעומת הביקוש לעובדים בפברואר 2008. כך עולה מסקירה של חברת ההשמה וכוח האדם או.אר.אס. בחברה אומרים שעל כל משרה פנויה מתמודדים כיום בממוצע 3 מחפשי עבודה.



אורנה לנדאו, סמנכ"ל פיתוח עסקי באו.אר.אס., אומרת שלאחר חודשיים רצופים של ירידה בביקוש לעובדי פיננסים, בנקאות וביטוח, חלה בפברואר עליה מפתיעה בביקוש לעובדים אלה בפברואר. עם זאת, בהשוואה לפברואר 2008 מדובר ברמת ביקוש נמוכה ב-40%. לדבריה, העלייה בביקוש לעובדי פיננסים בפברואר האחרון, המתבטאת בעיקר בגיוס טלרים לבנקים, היא ככל הנראה זמנית, ובחודשים הבאים הירידה תתחדש, עקב משבר האשראי.



”התחרות מצד מחפשי העבודה על כל משרה פנויה היא קשה", אומרת לנדאו, "אם כי תחומי המכירות ושירות הלקוחות ממשיכים לשמור על יציבות - זאת מכיוון שהחברות זקוקות לעובדים בתחום זה, במסגרת המאמץ המוגבר שהן משקיעות כדי לשמר את לקוחותיהן".



מנתוני או.אר.אס. עולה שבתחום המכירות הביקוש לעובדים חדשים בפברואר האחרון ירד בשיעור מזערי של 1.7% לעומת ינואר, אולם בהשוואה לפברואר 2008 הביקוש לעובדים בתחום זה עלה ב-101%. הביקוש לעובדים בתחום שירות הלקוחות היה בפברואר גבוה ב-4.7% לעומת הביקוש בינואר, אך נמוך ב-36% לעומת פברואר אשתקד.



הביקוש לעובדי אדמיניסטרציה ירד בפברואר האחרון ב-23% לעומת ינואר. בהשוואה לפברואר 2008. הביקוש לעובדים אלה היה נמוך ב-67%. בתפקידי ניהול חלה בפברואר האחרון ירידה של 4.7% בביקוש לעומת ינואר. בהשוואה לפברואר 2008 הירידה היא בשיעור של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully