וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: נתוני המקרו לצד הסיוע ל-AIG יוסיפו לתמוך בדולר ובזהב

TheMarker

2.3.2009 / 11:47

על פי ההדלפות מכיוונו של ממשלו של ברק אובמה תוכנית ההצלה לחברת הביטוח הכושלת תכלול תנאים גמישים יותר להשקעות ממשלתיות בתוך חברות פרטיות, מניות "מועדפות" לחלקים שיולאמו, וריבית נמוכה למדי על הקרנות הממשלתיות שיועברו ל-AIG



הדולר מזנק היום מול המטבעות המובילים לאחר שמקורות בממשלת ארה"ב הודו כי הבית הלבן מתכנן הזרמת 30 מיליארד דולר נוספים אל תוך כיסי חברת הביטוח AIG הנמצאת בקשיים הולכים וגוברים. בין המטבעות שעדיין הספיקו לדלג צפונה אל מול השטר הירוק, היה היין שנסחר הבוקר סביב 97.50 יין לדולר. זה נתמך במהלך טקטי של יצואנים יפאנים רבים, המחזירים את כספם הביתה לאור שער החליפין האטרקטיווי.



על פי ההדלפות מכיוונו של ממשלו של ברק אובמה תוכנית ההצלה לחברת הביטוח הכושלת תכלול תנאים גמישים יותר להשקעות ממשלתיות בתוך חברות פרטיות, מניות "מועדפות" לחלקים שיולאמו, וריבית נמוכה למדי על הקרנות הממשלתיות שיועברו ל-AIG. כתגובה, היורו נפל ב-0.4% לרמה של 1.2572 דולר והספיק גם לאבד כאחוז שלם משוויו אל מול הדולר – לרמה של 122.10 יין. ההערכות השולטות בשווקים כעת מאמינות שהמטבע האמריקאי ימשיך ויתחזק בעתיד הקרוב לאור מספר דו"חות ופרסומים הצפויים השבוע – ששורתם התחתונה היא שמצב הכלכלה העולמית רק מחמיר.



השבוע מצפים השווקים לפרסומם של נתונים תעשייתיים בבריטניה ביום שני בשעה 11:30 שעון ישראל ולנתוני תמ"ג בקנדה שיפורסמו ביום שני 15:30 שעון ישראל. מספר נתונים קריטיים לגבי הכלכלה האוסטרלית ונתוני מכירות בתים בארה"ב יפורסמו ביום שלישי 17:30 שעון ישראל, נתוני הריבית בבריטניה ואבטלה בארה"ב – יום חמישי 15:30 שעון ישראל וגם הריבית באירופה אשר צפויה להתפרסם ביום חמישי הקרוב בשעה 14:45 שעון ישראל.



בזירה המקומית



הבורסה בת"א נפתחת הבוקר על רקע הירידות החדות באסיה, שבמהלכן הניקיי צנח ב-3.9% ובורסת הונג קונג נפלה בשיעור דומה. הדולר כמו גם בשאר חלקי העולם מטפס אל מול המטבע הישראלי ומתחזק ב-0.66%, כשהוא נסחר בין הבנקים סביב 4.207 שקלים לדולר.



הנפט



נסחר סביב 43.7 דולר לחבית - מחיר חבית נפט נסחר הבוקר סביב 43.7 דולר לחבית לאור ביקושים הולכים וקטנים מצד הכלכלה הגדולה בעולם, והשוק האמריקאי אכן מצליח הבוקר לדרדר את מחיר הנוזל השחור ב-2.4%.



מנתונים שיפרסם היום בארצות הברית המכון לניהול ההיצע עולה כי הייצור התעשייתי בפברואר קטן ביותר לעומת חודש ינואר, וכך גם ביפאן, בה ירד היקף התפוקה התעשייתית בחודש שעבר ב-10% לעומת התקופה מקבילה אשתקד.



נתוני מאקרו שלילי מכלכלת ארה"ב מוכיחים בבירור כי היקף המועסקים בארצות הברית הולך ויורד, ושיעור האבטלה צפוי לעמוד ברמה של 7.9%. נתונים אלו משפיעים לשלילה על הביקוש לנפט, בעיקר מכיוון שארצות הברית היא צרכנית הנפט הגדולה בעולם ויחד עם יפאן, השתיים צורכות 30% מתפוקת הנפט העולמית.



הזהב



על רקע ירידות מחירי הנפט – הזהב מתחזק לרמות של 953 דולר לאונקיה. על רקע הירידה במחיר הנפט חלה עלייה במחירו של הזהב כבר יום חמישי ברציפות על רקע נהירת משקיעים לנכס הנחשב כבטוח. מחירו של הזהב זינק הבוקר ב-1.2% ונסחר סביב ה-953 דולר לאונקיה כשברקע ישנן הירידות בשווקים ונתונים כלכליים עגומים במיוחד המוכיחים כי כלכלת העולם אינו מצליחה לצאת מהבוץ בו היא שרויה.



השבוע צפויים המשקיעים להתבשר כי אחוז המובטלים בארה"ב הגיע ככל הנראה לשיא וכי 648,000 איש איבדו את עבודתם במדינה במהלך חודש פברואר, מה שעשוי להבריח רבים לכיוונה של המתכת היקרה, בדיוק כפי שעשו ביום שישי האחרון לאחר שהתגלה כי התמ"ג האמריקני קטן ב-6.2% ברבעון האחרון של השנה – ברמה הגבוהה ביותר מאז שנת 1982.



הכותב: ארז פריש הוא אנליסט מט"ח בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully