וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי: גידול של 60% בתביעות לדמי אבטלה במהלך פברואר

השר הרצוג: כל יום שעובר הוא בבחינת נזק בלתי הפיך לאלפי מובטלים



נמשכת העלייה בתביעות לדמי אבטלה שמגיעות לביטוח הלאומי. במהלך פברואר חל גידול של כ-60% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הביטוח הלאומי מדווח היום (שני) על כ-19,800 תביעות חדשות לדמי אבטלה שהוגשו לסניפיו - מספר שיא של תביעות לדמי אבטלה בחודש אחד בשנים האחרונות.



על פי הנתונים, מנובמבר 2008 עד פברואר 2009 הוגשו 55,399 תביעות חדשות לדמי אבטלה. מדובר בעלייה של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, באותם חודשים ניתן להצביע על עלייה של 45.8% במספר מקבלי דמי האבטלה בהשוואה לממוצע בעשרת החודשים הראשונים של 2008, בהם נרשמה יציבות במספר המובטלים.



לדברי שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג, "ההתמודדות עם האבטלה הגואה, היא אחד האתגרים המרכזיים שהמדינה חייבת להידרש להם לאלתר. כל יום שעובר הוא בבחינת נזק בלתי הפיך לאלפי מובטלים הנפלטים מחוץ למעגל העבודה". לדברי הרצוג, "לא מדובר באנשים בטלנים, אלא בציבור שלם שנקלע, בעל כורחו, למציאות קשה עקב המשבר הכלכלי העולמי שהשליך באופן קשה גם על ישראל. אני קורא לשר האוצר לפעול עימי בהקדם כדי להוציא מהכח אל הפועל את תוכנית הסיוע למובטלים עליה כבר הגענו להסכמה עקרונית".



נתוני האבטלה הגבוהים שנרשמו בפברואר משקפים מגמה מדאיגה של עלייה חדה בתביעות לדמי אבטלה ובשיעור האבטלה במשק, שהחלה בנובמבר אשתקד. "ייתכן ששיעור האבטלה אותו צפינו לרבעון השלישי, 7.5%, יירשם כבר בסוף הרבעון השני", אמרה מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, "הדבר מדגיש את הצורך הדחוף ביישום תכנית הביטוח הלאומי לסיוע למובטלים. על המשרדים השונים כולל משרד האוצר לשלב ידיים ולהוציא לפועל במהירות האפשרית את התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully