וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 60% בתביעות לדמי אבטלה בפברואר

הביטוח הלאומי מדווח על 19,800 תביעות חדשות לדמי אבטלה שהוגשו בפברואר - מספר שיא לחודש אחד

נמשכת העלייה בתביעות לדמי אבטלה שמגיעות לביטוח הלאומי. בחודש פברואר התקבלו בסניפי הביטוח הלאומי כ-19,800 תביעות חדשות לדמי אבטלה (מספר התביעות מחושב בניכוי עונתי לפי חודש שלם) – עלייה של 59% בהשוואה לפברואר 2008. מדובר במספר שיא של תביעות לדמי אבטלה בחודש אחד, בשנים האחרונות.

בחודשים נובמבר-פברואר 2008 הוגשו 75,128 תביעות חדשות – עלייה של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עלייה של 45.8% נרשמה במספר מקבלי דמי האבטלה בהשוואה לממוצע של 10 החודשים הראשונים של 2008 בהם נרשמה יציבות במספר המובטלים.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה על רקע נתונים אלה, ששיעור האבטלה בישראל יעלה לכדי 7.5% כבר בסוף הרבעון השני של 2009. עד לאחרונה העריכו בביטוח הלאומי, כי האבטלה תגיע לשיעור זה רק ברבעון השלישי של השנה.

"נתוני האבטלה הגבוהים בפברואר האחרון, משקפים את המגמה המדאיגה של עלייה חדה בתביעות לדמי אבטלה ובשיעור האבטלה במשק, שהחלה בנובמבר האחרון", אמרה דומיניסיני. לדבריה, העלייה המדאיגה במספר המובטלים מחייבת להקדים את ביצוע תוכניות הסיוע למובטלים שהמוסד הכין.

לדברי שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג, "ההתמודדות עם האבטלה הגואה, היא אחד האתגרים המרכזיים שהמדינה חייבת להידרש להם לאלתר. כל יום שעובר הוא בבחינת נזק בלתי הפיך לאלפי מובטלים הנפלטים מחוץ למעגל העבודה".

לדברי הרצוג, "לא מדובר באנשים בטלנים, אלא בציבור שלם שנקלע, בעל כורחו, למציאות קשה עקב המשבר הכלכלי העולמי שהשליך באופן קשה גם על ישראל. אני קורא לשר האוצר לפעול עימי בהקדם כדי להוציא מהכח אל הפועל את תוכנית הסיוע למובטלים עליה כבר הגענו להסכמה עקרונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully