וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מקרב אליו את ההסתדרות והמעסיקים: ראש הממשלה המיועד עתיד מחר להיפגש עם ברוש

חיים ביאור

2.3.2009 / 15:40

מקורבים: נתניהו מתכנן מהלכים כאשר חלקם ישפיעו לרעה על תנאי ההעסקה של העובדים במגזר הציבורי



לאחר כמה שנים של אי שיתוף פעולה בין הממשלה לבין ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים, פותח ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, פרק חדש ביחסים בין 3 צלעות המשק. בשבוע שעבר הוא נפגש עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני וכעת הגיע תורו של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, עמו ייפגש מחר בירושלים.



גורמים המקורבים לנתניהו אמרו כי מטרתו היא להשיג הסכמה למהלכים הכלכליים שמתוכננים על ידו, חלקם כאלה שישפיעו לרעה על תנאי ההעסקה של העובדים במגזר הציבורי ואחרים - כאלה שיגדילו את הנטל על השכבות המבוססות.



ברוש אמר לקראת הפגישה כי יעלה בפני נתניהו שני נושאים. האחד - הצורך בהקמת קרן ממשלתית שתעמיד הלוואות בתנאים נוחים למפעלים ועסקים בשל מחנק האשראי שבו נמצא חלק ניכר מהמגזר הפרטי-עסקי.



הנושא השני שברוש יעלה הוא הצעה משותפת של התאחדות התעשיינים ושל ההסתדרות ולפיה עובדי המפעלים יוצאו לחופשה של כמה חודשים, עד שתחל התאוששות במשק. בתקופת היעדרותם, העובדים יקבלו שכר מקופת המדינה (הביטוח הלאומי), בעוד שזכויותיהם הסוציאליות וכן ההפרשות לקרנות נפסיה ולקופות הגמל יימשכו, ובאותם סכומים במימון מעסיקיהם.



למעשה, עוד לפני פגישת נתניהו וברוש, אחת הדרישות של התעשיינים כבר מולאה אתמול. החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, נענה לפניית ההתאחדות וקבע שגם מפעלים גדולים, שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, יוכלו לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים. מדובר בהלוואות בהיקף של עד 8% ממחזור המכירות, אך לא יותר מ-8 מיליון שקל.



במקביל, התאחדות התעשיינים עצמה תעמיד הלוואות ותממן ערבויות לתעשיינים, כדי להקל על מצוקת האשראי שלהם. מדובר בהלוואות בהיקף כולל חסר תקדים של 520 מיליון שקל שיינתנו באמצעות הקרן ההדדית של המעסיקים, הפועלת במשותף עם קרן קורת ובנק אוצר החייל. הקרן מעניקה ערבות של 20% מגובה ההלוואה ומעמידה הלוואות ל-5 שנים בבטחונות מטריליים של 25% בלבד של הווה. הקרן מיועדת למפעלים שמחזורם השנתי אינו עולה על 40 מיליון שקל. היקף ההלוואות המתוכנן מקרן זו - 120 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully