וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם גיא גמזו: "שחקני האינטרנט יהיו הראשונים לצלוח את המשבר"

מעיין כהן

2.3.2009 / 16:18

כך אמר מייסד קיוביט בכנס איגוד האינטרנט הישראלי במסגרת פאנל "איך בונים חוויית אינטרנט מצליחה"



"הדבר הכי חשוב עבור היוזר הוא חוויית המשתמש ולא הטכנולוגיה. עבור היוזר הטכנולוגיה שקופה לחלוטין ולא אכפת לו אם מאחוריה עומד גרז' או חוקרים ממכון ויצמן. מה שמעניין זה החוויה שלו. חוויית המשתמש צריכה להיות בשפה של הארגון ותמיד להנחות את הפעילות". כך אמר גיגי לוי, מנכ"ל 888, בכנס איגוד האינטרנט הישראלי, בפאנל שעסק בשאלה איך בונים חוויית אינטרנט מצליחה. הפאנל כלל טיפים להצלחה מכל המשתתפים.



לוי הוסיף כי "אף פעם אל תחשבו שאתם יודעים יותר טוב מהמשתמשים. אתה חייב לדעת להקשיב להם, אבל גם למדוד כל הזמן ולבדוק את עצמך". לוי סיפר על עיצוב מחודש שנעשה בזמנו ב-888, שכל הגולשים שנשאלו העדיפו אותו על העיצוב ה"מצ'וקמק", אולם העיצוב החדש הביא יחס המרה נמוך מהעיצוב החדש. לכן הוא אמר להקשיב אבל גם למדוד. לוי אמר כי אין דבר כזה שמוקדם מדי למדוד חברת אינטרנט, בשום שלב שלה. הוא המליץ ליזמים להשתמש בכל כלי המדידה העומדים לרשותם, לבחור מטריצות לבדיקה וכל הזמן לעקוב ולמדוד.



גיא גמזו, מייסד ובעלים של קיוביט השקעות, אמר: "קודם כל צריך לזכור שזו תקופה עכשיו והיא תחלוף ועוד תהיה נקודה שבה כל החדשות הרעות יהפכו להזדמנויות. שחקני האינטרנט יהיו הראשונים לצלוח את המשבר, וההוכחה היא בידי המשתמש בזמן שכל מדד אחר צנח או התכווץ האינטרנט גדל. כל מי שאומר שהאינטרנט רווי ושאי אפשר לעשות בו דברים מדהימים טועה. האינטרנט נמצא עדיין בשלב החלוצי שלו. עוד יקרו הרבה דברים ועוד יש הזדמנויות".



לדברי גמזו, הדבר הכי חשוב הוא הדרך, ובכך הכוונה היא לשותפים ולאנשים שבוחרים לחברה. המנהלים הטובים יודעים לתקשר את המטרות לאורך כל הדרך, וזה אומר לא רק לשדר אלא גם להקשיב. עוד אמר גמזו כי הצלחה היא משהו יחסי. אנחנו נוטים לראות הצלחה כמשהו גדול בגלל התקשורת אבל הצלחה היא גם המכירה הראשונה של מוצר החברה, וגם הימנעות מכישלון היא הצלחה.



עוד יעץ גמזו: "אם אתם מרגישים שזה לא זה, עברו הלאה. לפעמים צריך להודות בכישלון ולסגור ולעבור לדבר הבא".



ארז פרלמוטר, מנכ"ל דופה מיוזיק, אמר כי אין ספר מתכונים להצלחות, והמתכון הוא אישי. העצה הראשונה שלו היא בבחירת האנשים - לבחור שותף שמסתדרים איתו טוב מבחינת אופי. גם לגבי המשקיעים אמר כי "אתה רוצה משקיע שהיית נשאר חבר שלו בסוף הדרך". עוד אמר פרלמוטר כי עדיף לפנות לשוק גדול עם מוצר בינוני מאשר לשוק קטן מאד עם מוצר מנצח. העצה השלישית היתה: לא לוותר על אסטרטגיה, ויש לראות לטווח הרחוק ואת התמונה הגדולה.



רולי אליעזרוב, יזם שותף ונשיא חברת גיגיה, אמר כי האתגר הכי גדול שעומד בפני היזם הוא ההפצה. לדבריו יש ארבע שיטות הפצה עיקריות: ויראליות, שזה לא אומר כפתור "ספר לחבר", אלא המוצר צריך להיות בנוי סביב ההפצה, ROI, כלומר קנייה חכמה של מדיה, SEO ושיתופי פעולה. הוא אמר כי יש הרבה רעיונות טובים, אבל זה לא מספיק אם אין רעיון שיווקי.



יו"ר איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, קרא הבוקר לאורחי כנס איגוד האינטרנט הישראלי להגיש יותר תביעות נגד ספאמרים, כפי שמאפשר חוק הספאם שנכנס לתוקף לפני כשלושה חודשים. במסגרת החוק ניתן לתבוע את השולח ב-1 אלף שקל ללא הוכחת נזק. "אם תגישו תביעות הספאמרים יפסיקו לשלוח דואר זבל", אמר.



לדבריו, ספאם גורם לנזק של מיליארדי דולרים בעולם, כשהנטל לא נופל על מי ששולח אלא ספקי האינטרנט ועל מקומות העבודה.



עם זאת הדגיש לוי כי איגוד האינטרנט לא תומך ברגולציה מוגזמת, אשר תפגע לדבריו בחופש העיסוק ותציב חסמים בפני גישה לאוכלוסיות שונות. "אנחנו שמחים שהצלחנו בשיתוף עם ח"כ ישראל חסון שיזם את חוק הטוקבקים בהסכמתו ללכת למהלך הסדרה עצמית, והוא לא מיושם עכשיו כי הוא תלוי בהתקדמות מקבילה של חוק מסחר אלקטרוני. לרגולציות אחרות שנראות לנו חוטאות למטרה התנגדנו, ובפרט החוק להגבלת גישה לתכנים פוגעניים (חוק 892) של ח"כ אמנון כהן, שעברה בקריאה ראשונה ולא התקדמה ואנחנו מקווים שלא תתקדם, כי למרות הכותרת אין שום קשר בין תוכן החוק להשגת המטרה המוצהרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully