וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס על דיסקונט: שיעור הלימות הון של 10.6% לצד חוסר בהירות מצד בעלי השליטה מהווה סיבה לדאגה בקרב המשקיעים

הדס גליקו

2.3.2009 / 18:02

המדינה ממשיכה להחזיק 25% ממניות דיסקונט לאחר שקבוצת השליטה בבנק דחתה לאחרונה בשנתיים את מועד ההסכם שלה עם מדינת ישראל שנועד לאפשר לצדדים להגיע להסכם שיתוף פעולה בנוגע לבעלות על הבנק



ביום ראשון ה-1 למארס הצטרף בנק דיסקונט לרשימת הבנקים בישראל שפירסמו אזהרת רווח לגבי דו"חות הרבעון הרביעי ב-2008. דיסקונט מצפה להפסד של 70 עד 120 מיליון בדו"חות שיפורסמו בסוף מארס.



בהתחשב באזהרות דומות מבנק הפועלים ולאומי בפברואר מעריכים היום האנליסטים של בנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל כי הודעה זו כלל לא מפתיעה ותומכת בהמלצת 'משקל חסר' אותה נתנו לדיסקונט לאומי והפועלים.



בברקליס מציינים כי, הבנק הבינלאומי הראשון שדיסקונט מחזיקה בו נתח של 25% פרסם אף הוא אזהרת רווח בשבוע שעבר. בבנק לא מצפים להצהרה דומה מבנק מזרחי שדורגה בעבר בהמלצת 'משקל יתר' לאור ההרכב השונה של עסקיה.



לדברי האלניסטים בברקליס "לפני פחות משנה נראה דיסקונט כמו סיפור של שינוי מבני, כשהבנק נסחר בשיעור נמוך משוויו בספרים. כזה, שהיה נראה שביכולתו לגדול בעזרת גמישות, מדיניות שירות חדשנית וזכיה במכרז ממשלתי שאיפשר לה להציע הלוואות לאוכלוסיה יציבה של מורים ולעובדי מדינה.



בבנק ההשקעות מעריכים כי, מצב הכלכלה הנוכחי יקשה על דיסקונט לממש את יעדי הטווח הקרוב במסגרת התוכנית המבנית החדשה שלה. כמו כן צפויה להקשות על מימוש יעידים אלו תוכנית השיווק האגרסיווית בה פצח בנק הפועלים לאחרונה.



מצד המשקיעים מעריכים בבנק כי גם במכפיל של 0.3 דיסקונט איבדה את אמון המשקיע, ומציינים כי המדינה ממשיכה להחזיק 25% ממניות דיסקונט וכוונותיהם של בעלי השליטה בדיסקונט משפחת ברונפמן ורובין שארן אינן ברורות כעת. הקבוצה דחתה לאחרונה בשנתיים את מועד ההסכם שלה עם מדינת ישראל שנועד לאפשר לצדדים להגיע להסכם שיתוף פעולה בנוגע לבעלות על הבנק.



בברקליס מעריכים, שמדובר בעוד שלב של חוסר בהירות המכביד על המשקיעים. בנוסף וברמה בסיסית יותר עומד בדרכם של המשקיעים גם שיעור הלימות ההון של בנק דיסקונט העומד כיום על שיעור של 10.6% מול שיעור של 12% שהוא השיעור המינימלי שדורש המפקח על הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully