וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל ישראל תפטר 40 עובדים

פז וייסמן

2.3.2009 / 18:04

חברת ההיי טק המעסיקה את מספר העובדים הגדול בישראל תקצץ גם בבונוסים ל-2008. שוקלת מעבר לארבעה ימי עבודה

אינטל ישראל תפטר כ-40 עובדים ממחלקת ה-Corporate Services, שתפקידה בינוי ותחזוקה למתקני אינטל. למרות הפיטורים והארגון מחדש של המחלקה, בנייתו של המבנה הירוק בפארק התעשייה במת"מ נמשכת כרגיל, כך מסרה אינטל.

פרט לפיטורים, אינטל ישראל, שמעסיקה 6,470 עובדים - יותר מכל חברת היי-טק אחרת בישראל - החליטה לקצץ בבונוסים לשנת 2008. החברה אף שוקלת צעדים חריפים יותר, כמו מעבר לשבוע עבודה של ארבעה ימים, אם המשבר יחריף.

מאינטל נמסר בתגובה: "בנובמבר 2008 אינטל העולמית הכריזה על תהליך של התייעלות וארגון מחלקת ה-CS העולמית. אינטל ישראל היא חלק מאינטל העולמית ולפיכך ישנה השפעה על ישראל כבכל העולם". עוד נמסר מאינטל כי כל העובדים שפוטרו יקבלו חודשיים שבהם יוכלו לחפש עבודה בתוך אינטל, כך שיוכלו לאייש תפקיד אחר, תוך כדי עבודה. כך שהפיטורים הם לא לאתר.

לפני כשבועיים הודמם מפעל נומוניקס בקריית גת למשך שבוע כצעד לצמצום עלויות, אשר במסגרתו הוצאו 1,300 עובדי המפעל לחופשה. נומוניקס היא חברה לייצור שבבי זיכרון מסוג פלאש, ומוחזקת בשיעור של 45.1% על ידי אינטל. תעשיית הפלאש סובלת מזה זמן רב מירידה חדה במחירי השבבים, עקב ירידה בביקוש והצטברות מלאים.

בשבוע שעבר הודיעה אינטל ישראל על ירידה של 10% ביצוא בשנת 2008, ל-1.39 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.54 מיליארד דולר בשנת 2007. במידה שהמשבר יעמיק, מלאי המעבדים עלול להצטבר לכמויות מדאיגות, ובמקרה שכזה גם לאינטל לא תהיה ברירה אלא להדמים מפעל.

לאינטל שני מפעלים בישראל, האחד בירושלים, והשני, הממוקם בקרית גת, מייצר מעבדי מחשב בטכנולוגיית 45 ננומטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully