וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגרי האינטרנט הסלולרי: אם יש לך מחשב נייד, למה שיהיה לך אינטרנט נייח?

אמיתי זיו

2.3.2009 / 18:12

לפי כנס האינטרנט של איגוד האינטרנט הישראלי, ישראל עוד רחוקה משוודיה בתחום האינטרנט הסלולרי



"ישנם שלושה אתגרים למפעילות הסלולר אל מול האינטרנט הסלולרי שצומח: הראשון הוא לשפר את חווית המשתמש כדי שהסרטון שהוא רואה לא ייתקע באמצע הצפייה למשל. הנושא השני הוא להקטין את כמות ה-DATA שעוברת ברשת של המפעיל, כי הלקוחות משלמים תעריפים קבועים על חבילות הגלישה והצריכה שעולה לא תורמת להם. האתגר השלישי של המפעילות הוא לנצל יכולות קיימות לייצר הכנסות חדשות דרך האינטרנט הסלולרי כי למפעילה הסלולרית יש יכולת לאגור נתונים על המתשמש שאין לאף אחד אחר", כך אמר היום ליעם גלין נשיא ומנהל פלאש נטוורקס בכנס האינטרנט של איגוד האינטרנט הישראלי במושב על האינטרנט הסלולרי.



את המושב הנחה צחי הלל, שותף מנהל מקרן הון הסיכון פיטנגו, שהציג את הצמיחה של האינטרנט בסלולר: "לקוחות בעלי iPhone אצל המפעילה האמריקאית AT&T מייצרים הכנסה גבוהה פי 1.6 מלקוחות אחרים ברשת", אמר הלל. לטענת הלל, האינטרנט הסלולרי יצליח בעולם אף יותר מהאינטרנט המסורתי: "כבר היום, 13% מהסלולרים בעולם הם טלפונים חכמים. אבל ב-2013 זה יהיה כבר 25% מהטלפונים. חדירת הדור השלישי היום בעולם היא 30%, אבל עד סוף השנה זה יהיה כבר 60%. לבסוף, קצבי המהירות שניתנים בגלישה סלולרית רק עולים, ואם היום רשתות HSPA נותנות 20 מ"ב לשנייה, ה-LTE ייתן 60 מ"ב ויותר.

מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, הרחיב על הרשתות והמהירויות בטענה שישפיעו גם על האינטרנט בבית: "שוודיה היא מדינה עם 9 מיליון תושבים. יש שם 1.5 מיליון לקוחות באינטרנט הרגיל, ב- ADSL, בדומה מאד לישראל. אבל יש שם כבר 1.1 מיליון לקוחות שגולשים באינטרנט במחשב הביתי או המחשב הנייד דרך רשת סלולרית. כבר היום 70% מהמצטרפים החדשים באינטרנט שם הם לאינטרנט הנייד ולא הנייח, ובקיץ אלה יהיו רוב חיבורי האינטרנט במדינה. הקצב של הגלישה באמצעות רשתות הסלולר טובה ובאפריל המהירות בשוודיה תגיע למהירות של 21 מ"ב לשנייה, ויש עוד שידרוגים בדרך. הפרדיגמה שם היא אם יש לך מחשב נייד למה שיהיה לך אינטרנט נייח?".



גיא באומן, סמנכ"ל התוכן של פלאפון, הציג את עמדת המפעילות לגבי הסוגיה שנקראת האינטרנט בסלולר: “אנחנו פונים לסטארטאפיסטים שנמצאים בחדר, ואומרים להם שאנחנו פתוחים לעשות עסקים. אנחנו מחפשים צורך אמיתי של הלקוח שיתחבר עם הזדמנות עסקית וטכנולוגיה טובה, כי משמעות המגה בייטים והג'יגה בייטים האלה היא לתת ערך ללקוח. האינטרנט בסלולר מאפשר מודלים עסקיים חדשים כמו אפלקיציות שהן קילר, למשל אימייל בסלולר שהיום יש לכולם אימייל אבל רק מעטים בודקים אותו במכשיר וזה ישתנה. האינטרנט הסלולרי יאפשר לנו לשווק גם שירותים מבוססי מקום וגם כמובן תוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully